Tendințele industriei media, în 2023: podcasturi, TikTok și subscripții
De câțiva ani încoace, industria media nu este deosebit de optimistă în ceea ce privește viitorul industriei. Un raport recent realizat de Institutul Reuters pentru Studierea Jurnalismului, „Tendințe și previziuni în jurnalism, media și tehnologie 2023”, arată că doar 44% dintre liderii din mass-media sunt încrezători că anul 2023 va fi unul bun, dar s-ar putea să fie nevoie să abordeze noi tendințe pentru a atrage publicul.
Este un procent foarte mic dacă ne uităm la cât de optimistă părea industria media anul trecut, când 75% dintre respondenți au declarat că se simt încrezători.
Printre cele mai mari temeri se numără, pe bună dreptate, creșterea costurilor, scăderea veniturilor din publicitate și încetinirea numărului de abonamente. În plus, aproape trei sferturi dintre persoanele chestionate (72%) și-au exprimat îngrijorarea cu privire la faptul că consumatorii se îndepărtează de știri, scrie Press Gazette.
Trenduri: diversificarea conținutului, subscripții și o prezență mai mare pe social media
Pentru a ține pasul cu vremurile grele și pentru a se adresa unui grup mai diversificat de consumatori, respondenții intervievați de Reuters Institute – 303 lideri din domeniul știrilor, inclusiv editori, directori executivi și lideri digitali din 53 de țări – au oferit câteva opțiuni care ar putea stabili trendul industriei media din 2023.
Deși nu este clar cum s-au comportat site-urile de știri online în anul care a trecut, având răspunsuri mixte (42% au spus că, de la an la an, traficul pe site-urile lor a crescut, iar 58% au spus că a fost static sau în scădere), mulți editori au abordat diferite metode pentru a contracara știrile deprimante din 2022. Analizele (94%), întrebările și răspunsurile (87%) și poveștile inspiraționale (66%) au fost numite ca opțiuni potrivite.
În plus, mai mult de jumătate dintre respondenți intenționează să fie mai implicați în social media, în special în TikTok. Instagram (50%) și Youtube (47%) sunt alte rețele în care editorii doresc să își sporească investițiile.
La polul opus se află Facebook și Twitter, în urma achiziționării celei din urmă de către Elon Musk. Întrebați cum văd situația Twitter, jumătate dintre cei chestionați de Reuters au spus că orice slăbire a platformei ar avea un impact negativ pentru jurnalism.
Pentru a crea conținut adaptat fiecărei platforme în parte, unii iau în considerare posibilitatea de a investi în podcasturi și în reportaje de scurtă durată, mai potrivite formatelor rețelelor de socializare.
2023 va fi, de asemenea, anul abonamentelor, pentru industria media. Mulți editori par optimiști cu privire la această sursă de venit, dar majoritatea spun că se vor concentra mai degrabă pe păstrarea abonaților pe care îi au decât pe atragerea unora noi. O altă sursă de venit numită de respondenți ca fiind majoră este licența de conținut sau subvențiile pentru inovare (33%).
Cu toate acestea, scăderea interesului publicului pentru formele convenționale de media, cum ar fi televiziunea și radioul, va duce probabil la noi disponibilizări în aceste domenii. În plus, din ce în ce mai multe publicații tipărite vor fi închise, companiile preferând să se bazeze pe edițiile online ale acestora.
Articole asemănătoare
Cel mai puternic atac cibernetic de la începutul invaziei a vizat furnizare de internet în Ucraina
Zelenski susține că Rusia nu și-a retras armamentul de la granița Ucrainei
Amplitudinea Facebook: deși numărul utilizatorilor continuă să crească, timpul petrecut pe platformă a scăzut
Editiadedimineata.ro | STUDIU: Persoanele infectate pentru a doua oară cu COVID-19 nu au mai răspândit virusul
Facebook vrea să înființeze o comisie independentă cu autoritate absolută