Facebook se aliază cu presa australiană pentru combaterea dezinformării precedente alegerilor
Facebook și Instagram, cele două platforme lideri în social media, vor colabora cu o agenție de presă din Australia, AAP (Australian Associated Press) pentru a ajuta la informarea cât mai corectă a populației în privința viitoarelor alegeri parlamentare din 2022.
Alierea forțelor de propagare a mesajelor în online se va desfășura până la data de 24 noiembrie, pentru a premedita o parte a campaniei de dezinformare și rea famare care este așteptată între opozanți. Scopul final este de a încuraja populația la riguroasa examinare a informațiilor ce le sunt prezentate în cadrul platformelor sociale și la îmbunătățirea competenței mediatice generale, prin articole explicative asupra analizei conținutului.
Statul Australian este activ implicat în combaterea dezinformării, anul acesta încheind o înțelegere cu Facebook, Twitter și Google pentru formarea unui comitet dedicat detectării conținutul care încalcă un cod de conduită în mediul online.
Josh Machin, șeful de politici publice al Facebook în Australia, a informat că intenția companiei este să implementeze o „gamă de măsuri” pentru a combate dezinformarea.„Când ne gândim la măsurile de integritate a alegerilor, combaterea dezinformării este o parte foarte importantă din aceasta”, a spus el pentru Guardian Australia.
Anunțul companiei Facebook Inc. a apărut după o serie de acuzații lansate de Frances Haugen, fostă angajată Facebook a departamentului de integritate, care a susține că intențiile companiei sunt de a pune profitul înaintea siguranței. Haugen le-a spus deputaților australieni săptămâna trecută că Facebook ar trebui să fie forțat să publice o listă zilnică de link-uri în tendințe, pentru a permite autorităților să anuleze rapid informațiile greșite de pe platformă.
Înalta Curte din Australia s-a pronunțat în septembrie asupra unui recurs formulat de companiile media, decizia fiind că proprietarii paginilor de rețele de socializare sunt responsabili pentru comentariile postate pe acele pagini. Primul ministru, Scott Morrison, semnalat modificările legii pentru a elimina protecția oferită de companii precum Facebook privind identitatea celor din spatele comentariilor,
Articole asemănătoare
Elon Musk vrea un abonament lunar pentru a putea folosi X
Exercițiul de marketing al brandurilor din România, după aterizarea elicopterului american în centrul Bucureștiului
Google implementează un nou instrument AI pentru căutările privind vaccinul anti-COVID-19
Întrebările care rămân în urma scandalului de la Eurovision
Republica Moldova și SUA au încheiat un parteneriat împotriva dezinformării externe