La fiecare șase luni, conținutul de tip deepfake se dublează
”Joacă Jim Carrey în The Shining?”, ”Jim Carrey a refăcut The Shining?”, ”De ce apare Jim Carrey în The Shining?” – Sunt doar câteva dintre întrebările care apar pe Google atunci când cauți numele actorului și celebra peliculă inspirată din romanul cu același nume al lui Stephen King.
Subiectul a devenit popular după ce pe internet a început să circule un video scurt în care Jim Carrey imita la perfecție rolul jucat de Jack Nicholson. Numai că Carrey nu a realizat niciodată o astfel de filmare, momentul fiind rezultatul tehnologiei de tip deepfake.
Deepfake-urile au obținut o atenție largă pentru folosirea lor în videoclipuri pornografice cu celebrități, revengeporn, fake news, farse și fraude financiare. În ultimii ani, fenomenul deepfake a început să fie din ce în ce mai popular, odată cu creșterea numărului de astfel de clipuri.
Un raport realizat de Deep Trace Lab, o firmă de detecție a deepfake, arată magnitudinea reală a fenomenului: conținutul deepfake s-ar dubla la fiecare șase luni, conform Thehindu.com.
În iunie 2020, videoclipurile deepfake identificate online au ajuns la 49.081 în doar șase luni din luna ianuarie a acestui an.
Mai mult decât atât, analiza realizată de companie arată că cele mai populare ținte sunt cele din industria entertainmentului. 95% din toate videoclipurile deepfake identificate de Deep Trace din iulie 2019 și până în prezent au fost din industria de film, modă, sport și media.
Articole asemănătoare
Prințul Harry vs Daily Mail: Compania a invocat Legea drepturilor omului în instanță
Un cambodgian a fost arestat în Thailanda pentru răspândire de știri false
CBBC va oferi săptămânal cel puțin 17 de ore de program educațional pentru elevii blocați în case
Editiadedimineata.ro: Securitate în vreme de coronavirus? Atenţie la ZOOM, aplicaţia pandemiei!
Jurnalistă rusă, condamnată la șase ani de închisoare pentru o postare despre Mariupol