Mai multe branduri boicotează Facebook pentru tolerarea discursului instigator la ură, prin suspendarea publicității
Pentru că a tolerat discursul instigator la ură al președintelui Statelor Unite ale Americii, sub pretextul protejării libertății de exprimare, Facebook se află în centrul unui scandal public. Recent, mai multe branduri au început o campanie de boicotare a companiei.
În cadrul campaniei ”Stop Hate for Profit” (”Opriți ura pentru profit”), mai multe companii și-au suspendat publicitatea pe Facebook în încercarea de a pune presiune pe gigantul tehnologic să adopte politici mai stricte împotriva conținutului rasist și instigator la ură de pe platformele sale, arată The Guardian.
Proiectul a primit deja susținere din partea unor branduri de îmbrăcăminte, precum North Face și REI, dar și a unei platforme de freelancing, Upwork.
Compania de internet Mozilla s-a alăturat, la rândul său, campaniei inițiate de organizațiile pentru protecția drepturilor omului Anti-Defamation League, NAACP și Color Of Change.
Prin suspendarea publicității, ”Stop Hate for Profit” speră să atingă un punct sensibil al rețelei de socializare, care realizează venituri anuale în valoare de 70 miliarde de dolari numai din reclame.
Articole asemănătoare
Vorbești despre un produs și apoi îți apare ca reclamă pe Facebook. De ce?
Atacul lui Dragnea la adresa presei, criticat de zeci de redacții, ziariști și ONG-uri
Ce se va întâmpla după căderea Guvernului Orban: propuneri de premier și alegeri anticipate
”Infodemia” ar putea avea și o parte bună: publicul este mai conștient de pericolul dezinformării
Ce face cel mai răspândit virus din România