YouTube va permite monetizarea clipurilor care folosesc muzică licențiată

YouTube vrea să schimbe modul în care creatorii de conținut se pot folosi de muzica licențiată în videoclipurile lor. Programul pe care compania îl testează se referă la faptul că videclipurile vor putea fi monetizate chiar dacă pe fundal rulează muzică protejată de drepturile de autor.

Într-o mișcare care amintește de măsura similară adoptată de Meta, YouTube va permite creatorilor de conținut să-și monetizeze clipurile care conțin muzică licențiată. Într-o postare pe blogul companiei, platforma de video-share vorbește de două modalități prin care permite folosirea acestui tip de muzică: fie prin cumpărarea licențelor muzicale, fie prin împărțirea veniturilor cu deținătorul drepturilor asociate respectivei melodii folosite în videoclip.

Creatorii pot cumpăra acum licențe muzicale accesibile și de înaltă calitate, care le oferă un potențial de monetizare complet. Iar pentru creatorii care nu doresc să cumpere o licență în avans, vor putea utiliza melodii și vor putea împărți veniturile cu artistul piesei și cu deținătorii drepturilor asociate”, spune YouTube în postarea de pe blog.

Conform The Verge, dacă se optează pentru a doua variantă, atunci din cele 55 de procente pe care creatorii de conținut le obțin prin parteneriatul cu YouTube, va fi împărțit proporțional cu numărul de melodii folosite în videoclipuri. Dacă se folosește o singură melodie, procentul păstrat de creatori va fi de 27.5%, iar dacă se folosesc două vor păstra puțin peste 18%.

Jurnaliștii americani relatează că, până acum, YouTube, prin acest program intitulat „Creator Music”, a încheiat acorduri cu peste 50 de case de discuri, însă niciuna dintre ele nu este una mare. Programul este testat momentan doar în SUA, însă începând de anul viitor, compania plănuiește să-l extindă în mai multe țări.

Mișcarea face parte din strategia companiei de a-și menține supremația pe piața creatorilor de conținut. Nici Meta și nici TikTok nu au numărul și bugetul dedicat monetizării conținutului pe care Google îl alocă pentru a dezvolta și încuraja creatorii să posteze conținut original pe YouTube.