YouTube se confruntă cu un nou tip de dezinformare privind schimbările climatice
Pe YouTube a apărut o nouă narațiune de măsurare în ceea ce privește schimbările climatice, de data aceasta răspândind dezinformări despre energia curată, spre deosebire de negarea totală a fenomenului.
O analiză realizată de organizația non-profit Center for Countering Digital Hate (CCDH) arată că, în 2023, 70% din conținutul de negare a schimbărilor climatice de pe YouTube a fost alcătuit din videoclipuri care neagă beneficiile energiei curate, care atacă politicile menite să taie poluarea care încălzește planeta de la combustibilii fosili și care defăimează oamenii de știință și avocații care militează pentru schimbare, conform The Verge.
Acest conținut se concentrează în mare parte în jurul mesajelor înșelătoare conform cărora „soluțiile climatice nu vor funcționa”, că știința care susține aceste soluții nu este fiabilă sau că încălzirea globală nu este de fapt dăunătoare.
Această cifră ne arată că narațiunile de dezinformare trebuie să se adapteze în același timp cu faptele. Pe măsură ce schimbările climatice au devenit din ce în ce mai greu de negat, în contextul în care dezastrele se agravează și afectează din ce în ce mai multe comunități, a fost necesar ca cei care neagă fenomenul să își canalizeze discursul către un alt aspect.
Google este în urmă cu politica sa
Pentru a-și realiza analiza, CCDH a analizat 4 458 de ore de transcrieri de videoclipuri de pe 96 de canale YouTube între 2018 și 2023. Aceștia au folosit un instrument de inteligență artificială numit CARDS pentru a sorta diferite tipuri de afirmații false despre schimbările climatice și cât de frecvent au apărut.
Cu toate acestea, politica Google permite acestui tip de canale YouTube să se folosească de lacune pentru a-și răspândi mesajul. Într-un e-mail pentru The Verge, purtătorul de cuvânt al Google, Nate Funkhouser, a declarat: „Este permisă dezbaterea sau discuțiile pe teme legate de schimbările climatice, inclusiv în jurul politicilor publice sau a cercetării. Cu toate acestea, atunci când conținutul trece linia spre negarea schimbărilor climatice, nu mai afișăm reclame pe acele videoclipuri”
Compania a eliminat reclamele de pe videoclipurile menționate în raport, dar a decis că acestea sunt conforme cu regulile și sunt în continuare disponibile pe YouTube.
Articole asemănătoare
Utilizatorii de social media ignoră etichetele de avertizare implementate de platforme
O româncă, printre câștigătorii premiilor Pulitzer pentru jurnalism, alături de colegii săi de la The Washington Post
Discursurile instigatoare la ură din online au crescut cu 38% de la începutul pandemiei
Aleksei Navalnîi se simte mai bine și plănuiește să se întoarcă în Rusia: „Am putut să respir singur toată ziua”
Ce se vede la televizor de Revelion: Divertis, Vacanța Mare, Untold și Dan Negru