X continuă să fie apreciată la o valoare mai mică decât prețul achiziției

X, fosta Twitter, pare să-și piardă, în continuare, din valoare. Cea mai recentă evaluare indică o scădere semnificativă față de ultimele date oficiale referitoare la situația financiară a platformei conduse de Elon Musk.

La începutul lunii noiembrie, angajații X au primit pachete de acțiuni în cadrul companiei la o evaluare de 19 miliarde de dolari, lucru ce plasa valoarea rețelei cu 55% mai mică față de prețul achiziției. Tot atunci, Fidelity – o companie de investiții și unul dintre cei mai mari investitori ai platformei – considera că X s-a depreciat chiar mai mult, mai precis cu 65 de procente.

Acum, însă, Fidelity consideră că X valorează cu 71,5% mai puțin decât la momentul achiziției, conform Axios. Asta înseamnă că platforma nu valoarează mai mult de 15 miliarde de dolari.

Compania de investiții raportează aceste evaluări cu o întârziere de o lună și nu are acces la informații interne ale X, însă trendul devalorizării este admis public chiar de către Musk și restul conducerii. Deprecierea este atribuită scandalului în care X s-a găsit, în urma unor comentarii ale miliardarului – atât pe platformă cât și în cadrul unui eveniment.

Totul a început când Musk i-a dat dreptate unui utilizator care distribuise un mesaj conspiraționist despre comunitățile evreiești. De atunci, companii precum IBM, Disney, dar și Apple au decis să nu mai plătească X pentru publicitate. Supărat pe această atitudine, Musk i-a înjurat pe cei care care au încetat să mai ruleze reclame pe X, concentrându-se în special pe șeful Disney, Bob Iger.

Platforma se confrunta, oricum, cu o situație delicată la capitolul publicitate online, însă acest scandal s-ar putea dovedi extrem de costisitor. Conform The New York Times, X ar putea pierde până la 75 de milioane de dolari din cauza exodului agenților de publicitate și a brandurilor.

Pentru a suplini acest deficit, X a început să adopte o nouă strategie, conform Financial Times. Mai exact, compania se va concentra pe atragerea afacerilor mici și mijlocii, însă planul nu pare unul foarte promițător.

Iacob Șerban:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri