Undă verde la fake news! Noile modificări anunțate de Facebook, bătăi de cap pentru internauți

Așa cum am menționat într-un articol anterior, cea mai utilizată rețea de socializare, Facebook, locul unde îți regăsești cu ușurință prietenii din liceu, a făcut anunțul potrivit căruia urmează să introducă o serie de funcții în care va pune accent pe postările prietenilor, în defavoarea publicațiilor.

În acest context, noi vă propunem să urmăriți și rezultatul primelor teste făcute de Facebook. Astfel, cel mai nou experiment a avut însă niște consecințe dezastruoase în țările în care a fost activ. Conform celor de la The New York Times,  o serie de știri false au făcut valuri în Slovacia, Sri Lanka, Cambodgia, Bolivia, Guatemala și Serbia. Pentru că postările de la pagini publice, precum publicații sau autorități nu mai sunt promovate la fel de mult ca înainte, știrile false postate de internauți nu au putut fi contestate.

Mai exact, în țările de mai sus, Facebook a implementat o secțiune nouă intitulată Explore în care găsești știri, astfel că, dacă nu știi de existența respectivului buton, nu mai vezi niciodată știri de interes public de la publicații de încredere, indiferent cât sunt de cunoscute.

În practică, o știre falsă a început să se răspândească zilele trecute pe Facebook în Slovacia, mai exact, respectivul editorial spunea povestea unui bărbat musulman care, în semn de mulțumire că cineva i-a returnat portofelul pierdut, i-a oferit un avertisment vizavi de un iminent atac terorist.

Știrea a devenit atât de răspândită încât poliția locală s-a simțit nevoită să emită o declarație oficială pentru a o combate. Partea frustrantă este că respectivul mesaj oficial nu a ajuns la prea mulți internauți, deoarece provenea de la o pagină publică, nu de la ”prieteni”.

Însă, trecând peste faptul că Facebook nu a confirmat când va înceta aceste experimente sau dacă le va extinde în alte teritorii, mai multe publicații s-au plâns de o scădere semnificativă a traficului. Un editor din Bolivia a confirmat că în prima zi de teste din partea Facebook, traficul provenit din Facebook i-a scăzut cu 20%.

Conform unui studiu făcut în Cambodgia, majoritatea internauților au crezut că știrile despre politică au dispărut complet de pe platformă, deoarece nu au știut că de fapt au fost portate într-o secțiune separată.

MediaStandard:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri