
Studiu: Adolescenții folosesc social media și pentru a-și exprima susținerea față de o idee politică
Un studiu realizat de autoritatea de reglementare și concurență aprobată de guvernul britanic pentru industriile de radiodifuziune, telecomunicații și poștale, arată că social media a devenit un spațiu în care adolescenții își exprimă susținerea față de o idee politică sau socială.
Ofcom, Oficiul Comunicațiilor, a stabilit că 1 din 5 persoane cu vârste între 12 și 15 ani folosesc rețelele de socializare pentru activismul online, prin promovarea unor cauze de mediu sau politice. Cifra de anul trecut este cu 8% mai mare decât cea din 2018, informează The Guardian.
Totodată, autoritatea de reglementare din domeniul Comunicațiilor susține că unul din 10 adolescenți a semnat o petiție online. Fenomenul a fost numit de către cercetătorii britanici ”Greta Effect”, după activista pentru mediu Greta Thunberg, care avea 16 ani atunci când a început să protesteze în fiecare joi pentru a atrage atenția autorităților cu privire la schimbările climatice.
Totuși, adulții consideră că internetul aduce mai multe pericole decât beneficii pentru cei mici. Printre acestea se numără materialele cu conținut instigator la ură și presiunea de a face achiziții în aplicație, mai ales în jocuri.
Mai mult de jumătate din adolescenții intervievați susțin că văd pe social media mesaje, videoclipuri sau poze care conțin cuvinte sau imagini violente la adresa altor persoane, în timp ce ”2 milioane de părinți simt acum că internetul le provoacă mai mult rău decât bine”, susține Yih-Choung Teh, directorul grupului de strategie și cercetare al Ofcom.
Articole asemănătoare
Studiu: prețul vieții fără Facebook
Ucigașul israelian al jurnalistei Shireen Abu Akleh, identificat într-un nou documentar
China vrea ca peste 200 de instituții media să răspândească propagandă despre cum a răspuns Beinjingul pandemiei
Ultimele știri din industria media: o perioadă sumbră pentru presa din întreaga lume
China ar fi făcut lobby ca UE să modifice un raport despre campaniile sale de dezinformare