Strategia de social media de succes a publicației italiene Will Media
În doar nouă luni de la lansare, Will Media a construit o comunitate de peste 650.000 de abonați pe conturile lor de Facebook și Instagram
Will Media publică Instagram Stories zilnice de trei minute, pe subiecte politico-economice. În doar nouă luni de la lansare, Will Media a construit o comunitate de peste 650.000 de abonați pe conturile lor de Facebook și Instagram și a câștigat unul dintre cele mai prestigioase premii jurnalistice din Italia, Il Premiolino, scrie Facebook.
Will s-a lansat pe Instagram în ianuarie 2020, cu scopul de a oferi conținut care să informeze și să provoace un dialog despre problemele complexe cu care ne confruntăm cu toții astăzi. Pentru a-și dubla prezența pe rețelele de socializare, Will a creat și o pagină de Facebook, dar echipa a ales să evite abordarea tradițională de partajare a știrilor de pe site și a preferat să creeze conținut care să adauge valoare și să poată ajunge la publicuri care-și petrec mult timp online.
Secretul succesului
Cum a reușit Will să ajungă la cei 650.000 de abonați pe Instagram și la 40 de milioane de vizualizări ale story-urilor în nouă luni? Iată câteva ponturi:
- A folosit formate captivante pentru a se conecta cu spectatorii. Will publică în mod constant conținut atrăgător, cu grafică atrăgătoare, printre care cinci clipuri video pe zi.
- A creat o comunitate prin conținut. Will a dovedit că oamenii folosesc Instagram pentru a se angaja în discuții semnificative, chiar și pe subiecte potențial controversate.
- A produs conținut comercial pentru a discuta aspecte importante. Will a devenit vocea unei noi generații de brand-uri care dorește cu adevărat să stimuleze schimbarea.
Instagram nu este singura rețea socială care poate aduce abonați implicați. După cum am mai scris, TikTok prinde din ce în ce mai bine la publicul de toate vârstele, mai ales în contextul în care oamenii trebuie să stea în casă și să-și ocupe timpul cu alte activități. Iar dacă brandurile și mass-media pot să-și adapteze strategia de marketing pentru o platformă total nouă, atunci există o speranță și pentru instituțiile publice.
Un exemplu ar fi Armata Română, care și-a făcut în aprilie cont de TikTok și pe care nu postează numai clipuri tipice de publicitate.
Cu aproximativ 800 de milioane de useri activi zilnic, TikTok a ajuns să fie folosită și de către publicații de renume și jurnaliști, mai ales în contextul în care tot mai mulți oameni sunt nevoiți să-și schimbe rutinele și să lucreze de acasă. Însă dincolo de contentul atrăgător și caracterul comic al clipurilor, aplicația poate fi folosită și pentru a apropia publicul de mass-media.