Parlamentul Australiei a adoptat Codul de negociere media, legea care impune rețelelor de socializare să plătească publisherii
Joi, Parlamentul australian a adoptat Codul de negociere media, lege care obligă giganţii tehnologici să plătească mass-media pentru preluările de conţinut.
Această normă legislativă bazată pe dreptul concurenței ar putea fi soluția pentru a echilibra relaţiile dintre mass-media tradiţionale, aflate într-o mare dificultate financiară, şi giganţii care domină internetul şi captează o parte semnificativă a veniturilor din publicitate.
După lungi dezbateri și negocieri cu cele două companii cărora urmează să li se aplice acest act, Facebook şi Google, s-a ajuns la un acord între autorități și conducerile platformelor web pentru a evita un proces de arbitraj la debutul aplicativității legii.
În condițiile convenite, cele două companii ar urma să investească zeci de milioane de dolari în agențiile de presă locale din Australia. Google va plăti conţinutul de ştiri care apare în noul său instrument numit Google News Showcase, iar Facebook va trebui să plătească furnizorii care apar în produsul său News, ce urmează să fie lansat în Australia mai târziu în cursul acestui an.
„Organizaţiile de presă sunt compensate în mod echitabil pentru conţinutul pe care îl generează, contribuind astfel la menţinerea vie a jurnalismului de interes public în Australia”, au transmis purtătorii de cuvânt ai Guvernului de la Canberra, potrivit Agerpres.
Un articol publicat pe blog-ul deținut de Facebook, denumit „Povestea reala din spatele întâmplării cu știrile pe Facebook în Australia” vine să lămurească conflictul creat săptămâna trecută când platforma a blocat fluxurile de ştiri locale din Australia. Postarea publicată miercuri pe blog de Nick Clegg, responsabil pentru afaceri publice Facebook, spune că vor urma investiții de 1 miliard de dolari pentru următorii trei ani, suma care se adaugă celor 600 de milioane de dolari investiţi în mass-media din 2018.
Articolele de știri vor avea din nou acces pe Facebook, după ce Australia a modificat în proiectul de lege faptul că vor ține cont dacă o platformă digitală a realizat contribuții semnificative pentru sustenabilitatea industriei de știri din Australia prin încheierea acordurilor comerciale cu agențiile media de știri. Compania lui Mark Zuckerberg a anunțat că va încheia acorduri cu agențiile pe care va alege să le susțină, iar primul contract s-a anunțat cu Seven West Media.
Și Google a anunțat o colaborare cu grupul de presă News Corp, al mogulului Rupert Murdoch, care a făcut presiuni în favoarea adoptării acestei legi în Australia.
Cele două companii au la dispoziție două luni pentru a negocia noi acorduri cu Autoritatea pentru Comunicații și Media din Australia.
Articole asemănătoare
SRI a identificat o serie de atacuri cibernetice asupra mai multor instituții financiare
Papa Francisc a canonizat un jurnalist cunoscut pentru rezistența anti-nazistă
Logodnica lui Khashoggi îi cere lui Justin Bieber să „nu cânte pentru criminali”
Amendă aplicată de ANSPDCP pentru marketing nesolicitat prin telefon
Dramatizarea presei online. Când știrea devine o poveste, și percepția publicului e alterată