O nouă practică ”democratică” marca AUR: George Simion a încercat să intre cu forța în sediul Digi24

George Simion a încercat să intre, miercuri seară, în sediul televiziunii Digi24, în contextul în care în aceeași zi, ministrul Energiei afirmase că liderul partidului AUR servește intereselor Rusiei.

Politicianul a fost oprit de doi agenți de pază, care au chemat poliția atunci când Simion a refuzat să părăsească curtea instituției media. Pe unul dintre angajații postului, care asigurau paza clădirii, Simion l-a numit „nesimțiti” și i-a spus să „ia mâna” de pe el, informează G4Media.

„Nu mai țipa că nu mă intimidezi!”, a fost răspunsul angajatului.

Abia la venirea polițiștilor, liderul AUR a ieșit pe stradă. Acesta le-a transmis urmăritorilor săi de pe social media că „Autoritățile statului sunt la dispoziția Digi24. Aici e UM Digi24. E sediul SRI”. 

Un partid parlamentar atacă presa

Ulterior scandalului făcut de George Simion, partidul pe care îl conduce împreună cu Claudiu Târziu a emis un comunicat în care atacă Digi24, acuzând instituția media că ”refuză sistematic să reflecte opiniile și pozițiile politice ale partidului” și că practică „cenzura”.

Mai mult, AUR se plânge din nou că presa cataloghează partidul drept unul extremist, înaintând argumentul partidului constituit legal și ales democratic – de parcă istoria nu ne-a arătat că mai toate formațiunile politice de extremă au ajuns la putere prin voința populară.

Ulterior, și George Simion a revenit cu o postare în care își justifică acțiunile și afirmă că șeful jurnalistiului Cosmin Prelipceanu, realizatorul emisiunii ”Jurnalul de Seară”, este „bodyguardul cu care s-a întâlnit în parcare”. 

Ce nu înțelege George Simion, care face paradă cu funcția de deputat, este că presa nu este obligată să expună opiniile tuturor părților implicate într-un scandal dacă ele dăunează interesului public. Ori difuzarea unui partid extremist – care a propus în cele mai înalte funcții din acest stat susținători ai criminalilor de război și al cărui discurs nu este în spiritul progresului, ci propriului câștig – ar însemna promovarea ideilor toxice ale respectivei formațiuni politice.

Oricât i-ar plăcea lui George Simion să se victimizeze, scoaterea din spațiul public a politicilor toxice ale AUR e în interesul public. 

 

 

Redăm comunicatul AUR: 

„Atragem atenția că postul de televiziune Digi24 încalcă în mod asumat legea și chiar propriul cod de conduită, atunci când refuză sistematic să reflecte opiniile și pozițiile politice ale partidului AUR, deși realizatorii și invitații în emisiune denigrează sistematic imaginea și mesajele Alianței.

În ce privește considerațiile defăimătoare prezentate și asumate în numeroase rânduri de către prezentatorii postului de televiziune, care își arogă dreptul de a eticheta drept „extremist” un partid parlamentar, menționăm că Alianța pentru Unirea Românilor este un partid parlamentar, legal constituit, responsabil și legitimat de sutele de mii de simpatizanți și militanți care i-au acordat votul și îi sprijină viziunea politică.

Dacă un post TV își arogă dreptul de a cenzura un partid politic pe baza propriilor judecăți de valoare, iar societatea acceptă acest mod de a face presă, oare cum ar arăta societatea în care partidele politice ar face același lucru cu mass-media, pe baza unui sistem de valori convenabil și agreat de acestea? Răspunsul e simplu, cei mai în vârstă au experimentat asta, într-o vreme în care Digi24 ar fi putut cu siguranță să emită, pentru că ar fi luat și atunci forma și culoarea puterii”.

1 Comentariu

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *