O companie care folosește inteligența artificială a fost prima care a aflat despre coronavirus
O companie înființată în anul 2014 în Toronto a folosit inteligența artificială, pentru a depista epidemia cu coronavirus înaintea instanțelor internaționale care se ocupă cu acest lucru. În cazul unei epidemii ca cea izbucnită în China, măsuri eficiente de prevenire și combatere, adoptate rapid, pot însemna salvarea foarte multor vieți. Timpul este esențial, iar o recunoaștere a situației încă din faza ei incipientă și un răspuns promt din partea autorităților pot face diferența între câteva incidente izolate și o epidemie de proporții.
Potrivit publicației Quartz, spre deosebire de alte epidemii, precum cea a Sindromului respirator acut sever (SARS) din 2002-2003, Guvernul din China nu încearcă să ascundă informații, pentru a-și păstra imaginea nepătată. Din contră, Beijingul a fost de acord să păstreze transparența în cazul epidemiei începute în orașul Wuhan, care, până acum, a cauzat peste 40 de decese.
Totuși, o companie numită Bluedot, a cărei platformă de monitorizare a sănătății bazată pe inteligență artificială analizează miliarde de date, a reușit să depisteze izbucnirea acestei epidemii pe 31 decembrie 2019, înainte ca Organizația Mondială a Sănătății să ia la cunoștință acest fapt. Analizând diferite rapoarte privitoare la sănătate și date despre companiile aeriene, algoritmul a generat niște rezultate care au fost ulterior analizate de către epidemiologi. După ce aceștia au potrivit informațiile și au ajuns la concluzia că epidemia este reală, compania și-a anunțat clienții cu privire la acest pericol și a făcut și niște previziuni despre ce orașe din afara Chinei vor fi afectate în primă fază: Bangkok, Seoul, Tokyo și Taipei.
Scopul platformei folosite de companie este rezumat de către reprezentanți ai acesteia: ,,Folosește vaste analize de date pentru a urmări și anticipa răspândirea celor mai periculoase boli infecțioase din lume. ” De asemnenea, și Kamran Khan, fondatorul companiei, a declarat ceea ce intenționează și, din câte se pare, chiar reușește, să realizeze prin această inițiativă:
„Pe de o parte, lumea se schimbă rapid, bolile apar și se răspândesc mai repede. Pe de altă parte, se întâmplă să avem acces din ce în ce mai mare la datele pe care le putem folosi … pentru a genera informații și a le răspândi mai repede decât se răspândesc bolile. „
Probabil toate marile organizații care se ocupă cu prevenirea, depistarea și eradicarea epidemiilor ar trebui să adopte modelul companiei Bluedot, pentru a putea acționa mai rapid și a minimiza daunele virusurilor. În fond, în aceste situații, chiar și câteva minute pot fi importante.
Articole asemănătoare
TikTok își pune algoritmul și alte tehnologii la vânzare
Numărul jurnaliștilor uciși în Mexic în 2022 crește. Bilanțul a ajuns la nouă
Amendă aplicată de ANSPDCP pentru marketing nesolicitat prin telefon
„Prietenii adevărați la nevoie se cunosc”. Unul dintre liderii opoziției din Belarus, apel la români
Google transformă aplicația de știri cu ajutorul inteligenței artificiale