Din 2020, aproape de două ori mai mulți americani își primesc știrile de pe platforma de socializare TikTok – ceea ce arată organizațiilor media că tendința s-a accelerat și ar trebui să înceapă tranzitul către formele alternative de media.
Un studiu realizat de Pew Research Center și citat de Axios arată că, în ultimul an, consumatorii de știri și-au accelerat trecerea către canalele digitale, în special în Statele Unite ale Americii.
Cel mai interesant fapt este că publicul preferă să primească știri de pe dispozitivele digitale (58%) decât de la televizor (27%), în timp ce presa scrisă și radioul rămân la un nivel scăzut de 5% și 6%, respectiv.
În ceea ce privește cea mai preferată platformă de social media pentru a se informa, TikTok se află pe primul loc, urmată de Instagram. Cu toate acestea, LinkedIn, Twitch și Nextdoor câștigă și ele teren ca surse de știri.
Și nu vă lăsați păcăliți, aceasta nu este o tendință prezentă doar în rândul generațiilor tinere – deși aproximativ o treime dintre adulții cu vârsta sub 30 de ani parcurg în mod regulat TikTok pentru a afla știri. Comparativ cu anul 2020, este vorba de o creștere de 255%.
În ceea ce privește genul, femeile preferă mai mult platforme precum Facebook, Instagram și TikTok, în timp ce bărbații preferă Reddit, X și YouTube.
Veștile proaste sunt de fapt vești bune
Devine din ce în ce mai clar că organizațiile media vor trebui să treacă la platformele de socializare pentru a rămâne în ton cu preferințele actuale ale publicului. Cu toate acestea, acest lucru vine cu unele dificultăți:
Una dintre ele ar fi rezistența din partea companiilor de tehnologie de a plăti agențiile de știri pentru conținutul partajat pe platformele lor, de care beneficiază în mare măsură.
Pe de altă parte, nu există un consens în rândul industriei globale cu privire la modul în care ar trebui implementată această schimbare. În plus, organizațiile din țările cu viziuni mai tradiționaliste vor intra probabil și mai târziu în tendință, deoarece schimbarea ar putea fi dificil de digerat atât de publicul mai în vârstă, cât și de redacții.
Un alt aspect care ar trebui luat în considerare este linia de demarcație dintre știrile împărtășite de o organizație media pe rețelele de socializare și alți utilizatori care răspândesc informații, fie ele adevărate sau false. Această nouă tendință le va da jurnaliștilor dificultăți în a se adapta la cerințele și mai rapide ale rețelelor de socializare – ceea ce înseamnă să posteze acum în formate agreate de utilizatori.
Nu în ultimul rând – algoritmii. Se știe foarte puțin despre cum funcționează algoritmul TikTok, ceea ce pune deja în dificultate creatorii de conținut și influencerii. Organizația de știri va trebui să facă față cererii care vine odată cu prezența unei platforme de socializare, ceea ce înseamnă că va trebui să experimenteze și mai mult pentru a afla ce este împins în sus de algoritm.
Cu toate acestea, toate acestea sunt vești grozave – chiar dacă s-ar putea să nu pară așa deocamdată. Pentru lucrătorii din domeniul mass-media, această tendință se va traduce probabil prin mai multe locuri de muncă disponibile, dar și prin solicitarea de competențe diversificate pentru un jurnalist. Pe termen lung, organizațiile de presă vor avea de câștigat dacă vor continua să existe ca putere relevantă a societății, în loc să devină marginale. Publicul va primi ceea ce își dorește, ceea ce, în ansamblu, va fi în beneficiul stabilității democrației.
Leave a Comment