Internetul este plin de poze în care aspectul persoanelor este modificat pentru a arăta mai bine: taliile mai mici, buzele mai mari și pielea lipsită de imperfecțiuni sunt cele mai comune ”intervenții” pe care internauții și le fac.
Însă Norvegia a decis introducerea unei legi care să reglementeze acest lucru. Astfel, persoanele care postează poze modificate pe rețelele de socializare vor trebui să specifice acest aspect în descriere, conform BBC.
„Printre alte chestiuni, este introdusă obligația de a marca reclamele retușate sau manipulate atunci când este vorba despre editarea corpului unor persoane, a măsurilor, formei sau pielii”, precizează guvernul de la Oslo.
Regula se aplică, însă, doar postărilor în care se face reclamă unui profus. Autoritățile norvegiene susțin că asocierea unui produs cu o imagine modificată păcălește publicul în achiziționarea sa, în speranța că rezultatele personale vor fi similare cu cele ale influencerului.
Mai mult decât atât, astfel de practici au dus în timp la conturarea unor standarde de frumusețe nerealiste și nesănătoase, indivizii resimțind astfel presiunea socială și psihologică de a arăta precum creatorii de conținut de pe social media.
Leave a Comment