Meta va utiliza conținutul știrilor Reuters în serviciile sale AI
Meta a încheiat un acord cu Reuters în care conținutul jurnalistic al organizației de știri va putea fi folosit de serviciile AI oferite de gigantul tech. Concret, programele de inteligență artificială vor folosi informațiile de la Reuters pentru a răspunde întrebărilor utilizatorilor legate de știrile sau evenimentele actuale.
Acordul este o premieră pentru Meta, care s-a ținut departe de înțelegeri comerciale cu instituții de presă ce implică serviciile sale AI. În plus, Meta s-a distanțat de știri și conținutul jurnalistic pe platformele sale de social media, după numeroase controverse și probleme legate de dezinformare.
Bineînțeles, măsura a fost una de formă, dezinformarea și conținutul fals fiind la fel de prezente pe rețelele de socializare ca înainte – poate chiar mai mult zilele astea când fabricarea de conținut este ușurată de AI.
Conform Axios, înțelegerea este disponibilă doar pentru SUA, unde chatbotul AI al Meta este integrat în cele mai importante servicii ale companiei, Instagram, Facebook, WhatsApp și Facebook Messenger. Utilizatorii vor putea întreba chatbotul despre știri sau evenimente actuale, iar răspunsurile acestuia vor cita informații disponibile pe Reuters.
„Întotdeauna încercăm să ne îmbunătățim produsele, iar prin parteneriatul Meta cu Reuters, Meta AI poate răspunde la întrebările legate de știri cu rezumate și linkuri către conținutul Reuters. În timp ce majoritatea oamenilor folosesc Meta AI pentru sarcini creative, aprofundări pe subiecte noi sau asistență de tipul „cum să faci”, acest parteneriat va contribui la asigurarea unei experiențe mai utile pentru cei care caută informații despre evenimentele curente”, a declarat Meta.
Organizația de știri va fi compensată pentru acest acces, însă detaliile financiare sunt „confidențiale”, a spus un purtător de cuvânt al Reuters.
La fel de neclar rămâne și aspectul antrenării acestor programe Ai generative și dacă conținutul Reuters va fi folosit în acest scop. Nici Meta și nici instituția de presă nu au comentat pe marginea acestui subiect.
Acordul e o mișcare interesantă, mai ales că toate companiile dezvoltatoare de AI au fost supuse unor presiuni de a se asigura că programele lor nu împrăștie dezinformare sau falsuri. Miza este chiar mai mare în acest an când majoritatea țărilor de pe glob sunt în pragul alegerilor electorale.
Articole asemănătoare
Și anticii aveau fake news-urile lor: bătălia pe care Ramses al II-lea nu a câștigat-o niciodată
Google le-a cerut traducătorilor de rusă să nu facă referire la un „război” în Ucraina
UPDATE „Doamna premier m-a rugat să îl reacreditez” / Tudorel Toader s-a ținut de cuvânt: a refuzat reacreditarea unui jurnalist celebru
WhatsApp încearcă să combată știrile false printr-o nouă funcție
Washington Post se extinde în Europa și Asia