Meta a anunțat că va lansa un abonament lunar ce nu va mai afișa reclame în feedul utilizatorilor, valabil doar în Uniunea Europeană. Prețul este de 10 euro – sau 13 euro dacă subscripția este cumpărată de pe iPhone sau Android (sunt luate în considerare taxele magazinelor de aplicații) – și va fi disponibilă din noiembrie.
Atât Facebook, cât și Instagram vor continua să fie gratuite, însă utilizatorii vor trebuie să îndure reclamele personalizate ale Meta. E deja cunoscută strategia gigantului american de a urmări activitatea web a oamenilor pentru a le servi publicitate cât mai relevantă gusturilor și intereselor lor.
„Meta va oferi persoanelor din UE, SEE și Elveția posibilitatea de a plăti un abonament lunar pentru a utiliza Facebook și Instagram fără reclame. Alternativ, aceștia pot continua să utilizeze aceste servicii gratuit, dar vor vedea reclame relevante pentru ei. Credem într-un internet gratuit, susținut de reclame – și vom continua să oferim oamenilor acces gratuit la produsele și serviciile noastre personalizate, indiferent de venituri”, a scris compania într-o postare pe blog.
Motivul pentru care Meta a decis să introducă acest abonament este pentru a se conforma cu legile europene, în special DSA și GDPR. Autoritățile UE ceruseră Meta să primească un acord expres din partea utilizatorilor cu privire la reclamele personalizate. Compania condusă de Mark Zuckerberg a decis că un model bazat pe subscripție este cea mai bună soluție în acest caz – decizie pe care a confirmat-o și Curtea de Justiție a UE.
„Opțiunea de a achiziționa un abonament fără reclame echilibrează cerințele autorităților europene de reglementare, oferind în același timp utilizatorilor posibilitatea de a alege […] În hotărârea sa, CJUE a recunoscut în mod expres că un model de subscripție, precum cel pe care îl anunțăm, este o formă validă de consimțământ pentru un serviciu finanțat cu reclame”, a declarat Meta.
În plus, conform The Wall Street Journal, Meta pare să aibe planuri și pentru utilizatorii sub 18 ani. Compania va înceta să mai afișeze reclame pentru aceștia – începând cu 6 noiembrie – însă nu e clar cât va dura această pauză.
Este pentru prima dată când Meta implementează un abonament pentru ca utilizatorii să scape de reclame. Publicitatea online este principala sursa de venit a companiei și, după cum reiterează de mai multe ori în postarea de pe blog, Meta va continua să se concentreze pe dezvoltarea serviciilor bazate pe reclame. Acest abonament este lansat doar pentru a respecta reglementările Uniunii Europen.
Leave a Comment