Jocurilor Olimpice de la Paris, ținta unei campanii de dezinformare a Rusiei
Pe măsură ce se apropie data la care Jocurile Olimpice de la Paris sunt programate să înceapă, Rusia își intensifică campania de dezinformare împotriva evenimentului în cadrul căruia sportivii săi nu pot concura sub steagul național.
În încercarea de a pune în pericol Jocurile Olimpice, propagandiștii Moscovei au creat un documentar de o oră, au falsificat știri și chiar au imitat agențiile de informații franceze și americane pentru a emite avertismente false, conform The New York Times.
Storm-1679, grupul despre care Microsoft spune că se află în spatele acestor atacuri, și-a intensificat eforturile începând cu luna martie. Acum, platformele de socializare sunt inundate de avertismente false privind atacuri teroriste în locurile în care vor avea loc competițiile.
„Ei încearcă să cultive o anticipare a violenței”, a declarat Clint Watts, șeful Centrului de analiză a amenințărilor digitale al Microsoft, despre grupul din spatele postărilor false. „Ei vor ca oamenii să se teamă să meargă la Jocurile Olimpice”.
Îngrijorările legate de modul în care Jocurile ar putea fi subminate sunt de înțeles. De luni de zile, oficialii francezi s-au concentrat asupra modalităților prin care Rusia ar putea încerca să pericliteze evenimentul, dat fiind că ceremonia de deschidere a Jocurilor Olimpice de iarnă din 2018 din Coreea de Sud a fost perturbată de hackeri afiliați la serviciile secrete rusești.
Activitatea Storm-1679 de discreditare a Comitetului Internațional Olimpic a început vara trecută, cu un documentar fals care folosea logo-ul Netflix și o voce generată de inteligență artificială asemănătoare cu cea a lui Tom Cruise, dar eforturile sale s-au intensificat pe măsură ce a trecut timpul. După ce președintele francez Emmanuel Macron a anunțat că ia în considerare trimiterea de trupe în Ucraina, Storm-1679 și-a mutat activitatea de la realizarea de videoclipuri despre denigrarea refugiaților ucraineni în Occident la Jocurile Olimpice.
Raportul Microsoft estimează că Storm-1679 produce între trei și opt videoclipuri falsificate pe săptămână, în engleză și franceză, multe dintre ele imitând BBC, Al Jazeera și alte televiziuni.
Dar, mai interesant, Storm-1679 vrea ca conținutul său să fie verificat. În acest fel, obține mai multe vizualizări: „În mod normal, când Storm-1679 postează conținut pe Telegram, acesta circulă acolo o zi sau două și apoi dispare. În mod normal, conținutul nu circulă de pe o platformă pe alta, dar atunci când conținutul lor fals este verificat de conturi cu un număr mare de urmăritori, conținutul primește mult mai multe vizualizări și ajunge în fața unor audiențe noi și diferite”, a mai spus Watts.
Articole asemănătoare
Atentatul cu drone asupra lui Putin: atac sau operațiune sub steag fals?
Jurnaliștii, în mijlocul conflictului din Ucraina: Atac al Rusiei asupra unui hotel frecventat de presă
Lupta AUR cu presa continuă. Digi24, declarată ”cea mai toxică și falsă instituție mass-media”
Kârgâzstan lovește în libertatea presei: mai multor instituții media le-au fost închise conturile de social media
Twitter, acuzată că ar fi mințit autoritățile cu privire la siguranța platformei sale