Google a promis că va crește nivelul de transparență pentru arhiva sa de reclame online. Decizia vine pe fondul intrării în vigoare a pachetului de legi DSA al UE, care reglementează practicile Big Tech. Pe lângă asta, gigantul american s-a angajat că va oferi cercetătorilor acces mult mai larg la datele de pe platformele sale.
Într-o postare pe blogul companiei, Google numește direct legislația europeană ca fiind motivul pentru care transparența arhivei de ad-uri (cunoscută ca Ads Transparency Center) va crește, menționând că măsura a fost luată „pentru a respecta dispozițiile specifice DSA și furnizarea de informații suplimentare privind targetarea reclamelor difuzate în Uniunea Europeană”. Ce date anume vor fi disponibile utilizatorilor ce accesează Ads Transparency Center, nu au fost încă spuse, însă direcția e clară: mai multe date publice cu privire la publicitatea aprobată de platformele Google, unele dintre cele mai importante din industrie.
În privința cercetătorilor, accesul acestora la date se va extinde pentru a oferi o imagine mult mai clară a modului „în care funcționează, concret, Google Search, YouTube, Google Maps, Google Play și Shopping, precum și să efectueze cercetări legate de înțelegerea riscurilor sistemice de conținut în UE”.
Google nu e singura companie ce face schimbări pentru a se conforma cu reglementările europene. La începutul acestei luni, TikTok anunța că permite utilizatorilor din UE să oprească algoritmul personalizat din feedul ”For You”. Mai exact, utilizatorii care accesează pagina For You vor vedea clipuri populare din regiunea lor și din lume, fără ca algoritmulde personalizare să intervină în vreun fel. Instagram, la rândul ei, a decis să ofere un feed cronologic pentru clipurile Reels, tot pentru a se asigură că respectă cerințele regulamentului DSA.
Leave a Comment