
Google, amendată cu 220 de milioane de euro pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa de publicitate online
Franța, prin Autoritatea de Reglementare Antitrust, a stabilit că compania-mamă a Google, Alphabet, a făcut abuz de poziție dominantă pe piața de publicitate online.
În acest sens, autoritatea a decis ca Google să fie amendată cu 220 milioane de euro. Penalizarea impusă de Franța era mai mare, însă Alphabet a decis să semneze un acord prin care se angajează să modifice unele practici privind publicitatea online, informeaăz G4Media.
Investigația a scos la iveală că instrumentele folosite de Google în publicitatea online au devenit esențiale pentru editorii online, făcându-i pe aceștia să devină dependenți de serviciile de advertising puse la dispoziție de compania americană.
„Decizia de a sancţiona Google are o importanţă deosebită deoarece este prima decizie din lume care se concentrează pe procesele algoritmice complexe de licitaţie pe care se bazează publicitatea online”, a afirmat Isabelle de Silva, şeful Autorităţii franceze de Reglementare Antitrust.
O investigație similară este desfășurată și în Italia, unde Autoritatea de Concurenţă din Italia suspectează că Google s-a folosit de datele colectate prin propriile aplicații pentru a-și opri competitorii.
Articole asemănătoare
Ce sunt procesele SLAPP, folosite împotriva jurnaliștilor, și cum a ”diluat” Consiliul UE legislația anti-SLAPP
Rusia și Cehia, în conflict diplomatic din cauza agenților GRU care au participat la otrăvirea lui Skripal
Jurnalist chemat la poliție pentru ”tulburarea liniștii publice cu ocazia publicării unor articole”, la ordinul primarului din Târgu Mureș
Presa de stat chineză retrage articole despre un biolog elvețian, după ce ambasada a dovedit că persoana nu există
Google, acuzată că și-a încălcat angajamentele din contractele de publicitate online