Facebook, nevoită să plătească în plus pentru a angaja noi oameni, din cauza reputației

O analiză Business Insider arată că Facebook are de suferit de pe urma reputației proaste din ultima vreme. Compania este nevoită să plătească salarii din ce în ce mai mari pentru a angaja și a păstra personalul, potrivit recrutorilor din industrie și foștilor angajați.

Concurența pe piața tech este aprigă, mai ales în ultimii ani, însă din cauza scandalurilor și dovezilor care au ieșit la suprafață, Facebook a ajuns să plătească mai mult și decât Google (care până acum era considerată compania care ofere cele mai bune salarii din industrie).

Companiile din Silicon Valley se bazează pe recrutarea celor mai inteligenți oameni de pe piață pentru că de aceștia depind lansarea noilor produse și a actualizărilor importante. În cazul în care o companie nu reușește să absoarbă suficentă resursă umană, rivalii pot ajunge să le ia fața. Tocmai pentru a evita acest lucru, Facebook va cheltui în 2022 aproape 97 de miliarde de dolari (față de 70 de miliarde de dolari în acest an) în mare parte pentru recrutatrea de persoane cu expertiză în domeniul tehnic și de proiectare.

Cât de bine funcționează această strategie pentru Facebook este discutabil. Business Insider relatează că Facebook are peste 4.300 de joburi vacante și rata de acceptare a acestor joburi este în scădere. Pe lângă asta, compania se confruntă cu un val de plecări la nivel înalt, doar anul acesta au plecat zeci de directori din management. Facebook era o companie pe care oamenii o părăseau foarte rar, având în vedere salariul și avantajele pe care le oferea. Acum, însă, gigantul tech se confruntă cu plecări și trebuie să mărească beneficiile salariale pentru nou-veniți și angajați.

Un fost inginer Oculus, care a plecat anul trecut, a declarat pentru Business Insider că Facebook ar putea fi văzut acum ca o „pată neagră” în cariera cuiva. Conform calculelor ziarului american, un angajat al Facebook ar putea primi un salariu de trei sau patru ori mai mare decât salariul de bază dacă continuă să lucreze pentru ei. Dacă există și o promovare, atunci Facebook poate oferi și premii în acțiuni. Acestea se pot cumula într-atât încât o persoană poate valora peste 100 de milioane de dolari.

Angajații Facebook sunt foarte valoroși, absolut. Dar cu cât un director rămâne mai mult timp la Facebook, cu atât va fi mai dificil să se distanțeze de impactul negativ al deciziilor luate acolo”, a declarat un director al unei firme de recruitment pentru Business Insider.