Facebook este acuzată că strânge date personale de la cei sub 18 ani, deși a spus că nu va mai face asta
Problemele par a nu înceta pentru Facebook și celelalte servicii de sub umbrela Meta. Într-un nou studiu făcut de ONG-uri ce luptă pentru siguranța copiilor în mediul online și drepturile omului, cercetătorii au descoperit că Facebook și Instagram continuă să colecteze date personale ale copiilor ce folosesc aceste servicii. Datele sunt preluate cu ajutorul inteligenței artificiale și ale algoritmilor care urmăresc activitatea de navigare pe internet a utilizatorilor.
Cu alte cuvinte, Facebook continuă să mențină sistemul său AI de supraveghere a persoanelor sub 18 ani, astfel încât să poată utiliza date despre ceea ce fac online pentru a determina ce reclame văd aceștia. Scopul este acela de a-și spori veniturile din publicitate.
Într-o scrisoare deschisă ce a însoțit studiul, organizațiile semnatare i s-au adresat lui Mark Zuckerberg și l-au acuzat că a indus în eroare atât publicului, cât și legiuitorii în fața cărora a prezentat date care arătau că Facebook s-ar opri din a supraveghea copii care folosesc platformele deținute de Meta.
În luna iulie a acestui an, Facebook se angaja că va face schimbări în ceea ce privește capacitatea ad-urilor de a viza persoanele sub 18 ani. Gigantul tech a dat de înțeles că targetarea se va limita doar la vârstă, sex și locație, apoi a precizat că elimină opțiunile de targetare folosite anterior, cum ar fi „cele bazate pe interese sau pe activitatea din alte aplicații și site-uri web„. În scrisoare, se amintește că suspiciunile cu privire la personalizarea reclamelor de pe Facebook au apărut în urma dovezilor oferite de Haugen (whistleblowerul Facebook) care a spus în mărturiile sale publice că se îndoiește că Facebook s-ar opri din a personaliza ad-urile.
Cercetarea ONG-urilor a arătat că Facebook continuă să targeteze adolescenții, în ceea ce studiul numește „surveillance advertising” . Metoda lor a presupus crearea a trei conturi de Facebook, unul înregistrat cu vârsta unui copil de 13 ani și celelalte două pentru copii de 16 ani. La finalul perioadei de testare, au descoperit că „Facebook poate colecta date de la alte ferestre din browser și pagini pe care le deschid copiii și poate culege informații precum butoanele pe care aceștia fac click, termenii pe care îi caută sau produsele pe care le cumpără sau le pun în coș […] Nu există niciun motiv pentru a stoca acest tip de date de conversie, decât pentru a alimenta sistemul de livrare a reclamelor” .
Cum a reacționat Facebook după publicarea acestui studiu?
„Este greșit să spunem că, dacă afișăm date în instrumentele noastre de transparență, acestea sunt folosite automat pentru reclame. Nu folosim date de pe site-urile și aplicațiile agenților de publicitate și ale partenerilor noștri pentru a personaliza reclamele pentru persoanele sub 18 ani. Motivul pentru care aceste informații apar în instrumentele de transparență este acela că adolescenții vizitează site-uri sau aplicații care utilizează instrumentele noastre comerciale. Dorim să oferim transparență în ceea ce privește datele pe care le primim, chiar dacă nu sunt utilizate pentru personalizarea reclamelor” , a precizat un purtător de cuvânt al companiei pentru The Independent.
Articole asemănătoare
Elon Musk, invitat să vorbească în fața Parlamentului britanic privind viitorul Twitter
China încearcă să înainteze o lege ”anti-terorism” pentru a stopa protestele din Hong Kong
Televiziunea de stat rusă încearcă demascarea apartamentului din Germania al lui Navalnîi în stilul investigației „Palatul lui Putin”
Kosovo încalcă libertatea presei din Serbia blocând accesul jurnaliștilor la graniță
Editiadedimineata.ro: O companie lucrează la dulapul viitorului, care va curăța și dezinfecta singur hainele