Cum se încearcă educarea cetățenilor seniori în observarea fenomenului fake news

Școlile generale și liceele au început să adauge în programa școlară informații despre identificarea fenomenului fake news. Dar și adulții in vârstă se confruntă cu fenomenul dezinformării in mediul online, chiar dacă această problemă nu a primit atăta atenție.

Sam Gringlas, jurnalist NPR, declară că aceste cursuri de identificare a articolelor de tip fake news sunt organizate de compania nonprofit ” Older Adults Technology Service”. Aceste clase, deși nu sunt comune, sunt in toată țara, iar un studiu recent a arătat ca importanța lor este tot mai mare. Oamenii de știința de la Princeton și NYU au dovedit că utilizatorii de Facebook de peste 65 de ani postează de 7 ori mai multe articole de pe siteuri ce răspândesc știri de tip fake news in comparație cu adulții de sub 29 de ani, conform Npr.org.

Pe lăngă memeuri, elevii învață despre deepfake-uri, videoclipuri audio și video din online care, deși par reale, nu sunt, dar și despre propaganda rusească. După curs, Joyce Wu, elevă, declară că se simte mai curajoasă și puternică.

Susan Nash, cercetător de la Universitatea Stanford, consideră că unul dintre factorii care îi fac pe bătrâni mai predispuși la fake news este izolarea și crede că workshopurile trebuie proiectate în funcție de nevoile vârstei lor. Nash susține că democrația funcționează prin informare și dacă nu îi învătăm cum sa evalueze ce văd, ne vor distruge alegerile. De aceea, ea se straduiește să implementeze cât mai multe programe, miza fiind foarte mare odată cu aproprierea alegerilor prezidențiale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *