Congresul SUA vrea introducerea unui cod de negociere media, Facebook și Google se opun

Miercurea trecută, legislatorii americani au introdus un proiect de lege inspirat din reușita recentă a Australiei, care ar urma să echilibreze balanța de putere dintre companiile tehnologice și presă.

Însă Facebook și Google, principalele companii vizate de măsură, fac presiuni asupra Statelor Unite ale Americii pentru a nu trece legea. Dacă legislatorii americani vor avea succes, instituțiile media vor putea să negocieze colectiv cu platformele de social media pentru stabilirea unor compensații echitabile, conform Reuters.

La doar o zi de la introducerea proiectului în Congres, Google a lansat un site în care afirmă că este este „unul dintre cei mai mari susținători financiari ai jurnalismului din lume” prin veniturile din publicitate și licențele de conținut. Mai mult, compania afirmă că motorul său de căutare trimite cititorii pe site-uri de știri de 24 de miliarde de ori pe lună.

Alături de cele două companii sunt și două asociații din care Facebook și Google fac parte, Asociația Industriei de Calculatoare și Comunicații și NetChoice.

Întrebat de ce se opune adoptării proiectului, vicepreședintele NetChoice, Carl Szabo, susține că o face pentru binele presei, care ar urma să fie influențată de actori mai mari, precum Washington Post sau New York Times: „Nu cred că ar trebui să facă această legislație, punct. Această legislație permite Washington Post și New York Times și altor ziare mari să decidă  pentru publicațiile mai mici”.

„Acoperirea obiectivă a știrilor este un bun public, dar nu credem că modalitatea de finanțare a bunului public este prin construirea unui cartel”, a declarat și președintele CCIA, Matt Schruers.

Facebook nu a comentat până în prezent proiectul legislativ, conform Reuters.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *