
Cinci exemple de ONG-uri care au primit finanțare de la UE pentru a combate fake news-urile
În contextul în care raportul publicat în mai 2018 arată că fake news-ul este un fenomen care afectează și Uniunea Europeană, Consiliul UE a hotărât finanțarea unor start-up-uri care să combată manipulările de presă.
Lista inițială a fost postată pe EU-startups.com, care mai adaugă faptul că în Statele Unite ale Americii, această misiune a fost lăsată în mâinile marilor comăanii, Uniunea Europeană nu numai că a finanțat organizații non-guvernamentale, dar le oferă și tinerilor subscripții gratuite la publicații cunoscute, finanțează studii pe această temă și așa mai departe.
- Fabula AI a reușit o premieră: a creeat prima tehnologie cu inteligență artificială, care să învețe din comportamentul rețelelor sociale. Site-ul amintit mai notează că, indiferent de limbă, tehnologia acestui ONG poate oferi un scor obiectiv asupra informației citite.
- Factmata este probabil cel mai popular produs din lista aceasta: programul îmbină inteligența artificială cu cea umană pentru a combate hate speechul, discriminarea și dezinformarea din presă.
- FakeNewsGuard folosește AI pentru a verifica orice site utilizatorul îl accesează sau îl întâlnește pe Facebook – acesta vine ca o extensie a browserului. Inițial, este analizat de inteligența artificială, însă decizia este luată tot de un om.
- Trueinchain folosește tehnologia blockchain pentru a marca contentul considerat fake news. Un alt scop al ONG-ului este de a crea o comunitate constantă de persoane capabile să depisteze știrile false.
- Logically are ca scop final combinarea prelucrarea limbajului natural, machine learning și supravegherea umană pentru a demonta orice manipulare, indiferent de subiect. Platforma, care urmează să fi lansată, va servi drept filtru.
Citiți lista integrală AICI
Articole asemănătoare
Netflix își lansează abonamentul cu reclame în noiembrie
Cum s-a văzut incendiul de la Matei Balș în presă: despre primele date și informațiile pe surse
Ankara versus social media. Twitter va stabili o entitate juridică pe teritoriul Turciei
Parlamentul Australiei a adoptat Codul de negociere media, legea care impune rețelelor de socializare să plătească publisherii
Anglia va lansa, după patru luni de întârziere, aplicația pentru urmărire contactelor cu COVID-19