Parlamentarii europeni au primit-o, luni, pe fosta directoare de produs a Facebook, Frances Haugen, la Bruxelles. Whistleblowerul a participat la o audiere în Parlamentul European, ocazie cu care a vorbit și despre actul legislativ privind serviciile digitale (DSA).
„Legea privind serviciile digitale, care este acum în fața acestui Parlament, are potențialul de a fi un standard de aur global”, a spus avertizorul de integritate. Motivul, spune Haugen, ar fi capacitatea legii europene de a fi adoptată și transpusă și de alte țări dinafara Uniunii, precum SUA, informează Politico.
Totuși, aceasta a simțit nevoia să tragă un semnal de alarmă. Haugen i-a avertizat pe parlamentari să nu pice în plasa birocrației și să lase astfel loc de interpretări legislative: „Diavolul va fi în detalii. De exemplu, dacă scrieți o scutire largă de la transparență pentru orice lucru clasificat drept «secret comercial» companiile vor spune că totul este un secret comercial”, le-a spus ea parlamentarilor. Astfel, fosta directoare insistă ca platformele să nu fie lăsate să folosească “secretul comercial” drept o scuză.
Un alt subiect atins la începutul acestei săptămâni în Parlamentul European se referă la vizarea mass-mediei de către Digital Service Act. Avertizorul de integritate susține că presa nu ar trebui să fie exceptată de la legislație.
„Permiteți-mi să fiu foarte clară – fiecare campanie modernă de dezinformare va exploata canalele media de știri de pe platformele digitale jucând sistemul”, a spus Haugen.
În fond, declarațiile făcute de fosta directoare de produs nu vor avea un impact foarte mare asupra reglementărilor europene. Deși Haugen a susținut în fața parlamentarilor câteva idei populare în rândul ONG-urilor, precum cea care vizează media, aceasta nu a reușit să încline balanța într-o anumită direcție în privința targeted advertising.
Leave a Comment