
Australia: Facebook și Google ar fi aproape de a încheia acorduri pentru a plăti mass-media
Un oficial de rang înalt din Australia susține că două dintre cele mai mari companii tech din lume, Facebook și Google, ar fi aproape de a încheia acorduri pentru a plăti mass-media.
Trezorierul Josh Frydenberg, unul dintre responsabili privind legislația care i-ar obliga pe giganții digitali să finanțeze jurnalismul, a declarat că a purtat discuții în weekend cu CEO-ul Facebook, Mark Zuckerberg și Sundar Pichai, director executiv al Alphabet, dar și cu directori de presă, conform Seattle Times.
„Am făcut progrese reale, cred, în ultimele 48 până la 72 de ore și cred că vom vedea câteva oferte comerciale semnificative care ar putea fi de un real beneficiu pentru peisajul media intern și vom vedea jurnaliștii recompensați financiar pentru generarea originală conținut, așa cum ar trebui să fie, și aceasta este o reformă de lider mondial”, a spus Frydenberg postului TV Nine Network.
Totuși, acesta a ținut să sublinieze că avansul în discuții nu garantează succesul, dat fiind faptul că atât Facebook, cât și Google, au început campanii masive de lobby împotriva legii: „Nicio altă țară nu a intervenit ca noi. A fost un proces dificil. Este încă în desfășurare, așa că să nu ne grăbim. Dar discuțiile de până acum au fost într-adevăr foarte promițătoare”.
Google a anunțat în urmă cu două săptămâni că a început să plătească șapte site-uri de știri australiene sub propriul model, News Showcase. Google plătește editorilor participanți pentru a furniza conținut cu plată pentru utilizatorii News Showcase prin modelul lansat în octombrie, însă nu include și publicațiile al căror conținut este indexat pe motorul de căutare sau pe Google News.
Este așteptat ca Parlamentul australian să voteze marți legea, după ce un comitet al Senatului a recomandat ca nicio modificare să fie adusă regulamentelor – pe care Google și Facebook le-au condamnat ca fiind ineficiente.
Articole asemănătoare
UE acuză Google că și-a abuzat poziția dominantă din piața de reclame online
Comisia Europeană aprobă includerea codului de conduită împotriva dezinformării în DSA
Călin Georgescu, adept al teoriilor conspirației! Nu crede că omul a ajuns pe Lună
Cititorii Apple Daily din Hong Kong și-au arătat pentru ultima oară susținerea față de ziar
Editiadedimineata: Confruntat cu o creștere a numărului de infectări, Israelul înăsprește măsurile din carantină