ANCOM arată câți români sunt abonați la serviciile de televiziune și internet

Un raport al Autorității Naţionale pentru Administrare şi Reglementare în Comunicaţii (ANCOM) arată câți români sunt abonați la serviciile de televiziune și internet, dar și care este liderul de piață.

Astfel, aproape opt milioane de români au contracte de televiziune, cele mai populare fiind serviciile prin cablu, alese de aproximativ șase milioane dintre aceștia. Restul au ales abonamente prin DTH (direct-to-home), informează Paginademedia.ro.

În ceea ce privește abonamentele la internet, numărul acestora a crescut în mediul rural pe parcursul anului 2020 (cu 16%). Trendul a fost resimțit și la nivelul traficului total de internet fix, care a cunoscut o creștere de 55% în 2020, în timp ce traficul mediu pe cap de locuitor a fost de 44 GB/lună.

Mai mult, șapte din zece gospodării din România sunt conectate la internet, însă apar decalaje între mediul urban și cel rural (8 din 10 față de 6 din 10).

Spre deosebire de internetul fix, la care erau abonați 5,7 milioane de români la sfârşitul anului 2020,  internetul mobil este mult mai popular, fiind înregistrată în aceeași perioadă 20,4 milioane de conexiuni active. Conexiunile 4G sau 5G au reprezentant o treime din total.

Cine conduce piața de telecom

Atât în ceea ce privește serviciile de televiziune, cât și cele de internet fix, liderul de piață este Digi. Compania deține aproape cinci milioane de abonați la televiziune (61% din numărul total de abonamente), fiind urmată de Telekom cu 15% (1,2 milioane). Același clasament se păstrează și la serviciile de internet fix, însă există diferențe de procente (Digi având 59% dintre abonaţi, iar grupul Telekom 19%).

Piața de internet mobil este condusă însă de Orange, care deține 39% din totalul de abonamente. Vodafone se clasează pe locul al doilea, cu 25%.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *