Potențiala interzicere a TikTok în SUA începe să agite spiritele în rândul agențiilor de publicitate, care încep să-și facă planuri cu privire la acest lucru. Compania a avut o serie de discuții cu firmele de publicitate în încercarea de a le oferi garanții.
Șeful TikTok Shou Zi Chew este așteptat astăzi, 23 martie, să se prezinte în fața Congresului american pentru a depune mărturie cu privire la siguranța utilizatorilor și a posibilei interferențe din partea Beijingului. Misiunea acestuia se dovedește a fi una aproape imposibilă pentru că majoritatea membrilor Comisiei pentru energie și comerț – în fața căreia va vorbi – sunt de părere că aplicația ar trebui interzisă.
Având în vedere poziția politicienilor americani, agențiile de publicitate au început să-și facă griji cu privire la investițiile lor în platforma de video-share. Conform Reuters, săptămâna aceasta TikTok a avut o întâlnire importantă cu reprezentanți de vânzare ale mai multor branduri, unde le-a vorbit despre planurile de protecție a datelor americanilor. Când a fost întrebată cum anume poate bloca ca datele din SUA să nu fie accesate de guvernul de la Beijing, TikTok nu a putut să răspundă concret.
Compania a revenit ceva mai târziu, însă, cu un e-mail către agenții publicitari în care răspundea unei liste de „întrebări frecvente” și sublinia faptul că datele americane nu pot fi accesate fără aprobare, nici măcar de către China.
Deocamdată, afacerile mai mici sunt circumspecte să investească prea mult în TikTok, dar și brandul de ciocolată Hershey e la fel de atent la banii investiți în ad-urile rulate acolo. În general, însă, banii pentru publicitate se mențin la un nivel normal, însă întâlnirea din Congres ar putea schimba lucrurile.
Mai multe agenții de publicitate au declarat pentru Reuters că vor urmări cu atenție mărturia lui Shou Zi Chew din fața Congresului și – mai cu seamă – reacțiile și declarațiile politicienilor din cadrul Comisiei.
În ultimele zile, șeful TikTok a încercat o suită de metode prin care să pună presiune pe oficialii americani, apelând direct la utilizatori și cerând unor creatori de conținut să îi susțină cauza. Deznodămândul acestei povești – fie el sub forma interzicerii complete sau nu – va fi unul important pentru că va crea un precedent nemaiîntâlnit în lumea tech. În plus, decizia guvernului SUA poate fi imitată de alte guverne (neprietenoase, să zicem) pentru a pedepsi companii americane.
Leave a Comment