Facebook a plătit adolescenți ca să vadă ce mesaje trimit
Facebook a plătit mai mulți adolescenți pentru a permite accesul companiei la istoricul căutărilor, mesajele personale și alte activități private.
Suma primită de minori – care, spune Facebook, ar fi semnat acorduri parentale înainte de a fi acceptați în program – ar fi fost de 20 de dolari pe lună. În plus, aceștia ar mai fi primit alți 20 de dolari pentru fiecare prieten care se înscria. Toate astea, în carduri cadou, nu bani cash, conform Vox.
Programul ”de cercetare” despre care vorbim și care a fost dezvăluit săptămâna asta de TechCrunch se numește “Facebook Research”. Încă din 2016 au apărut reclame pe Instagram sau Snapchat care redirecționau spre această aplicație și deși programul acceptă persoane cu vârste cuprinse între 13 și 35 de ani, se specifica în mod clar ca subiecții să aibă între 13 și 17 ani.
E de notat că adolescenții reprezintă o categorie de interes pentru Facebook, întrucât preferințele acesteia se îndreaptă mai repede către aplicații precum Instagram decât Facebook. Vox notează că anumite schimbări făcute de compania lui Zuckerberg la platforma principală de social media să fi fost influențate de datele colectate prin ”Facebook Research” – și ne referim aici la adăugarea funcției de ”Stories”.
În urma dezvăluirilor făcute de TechCrunch, Apple ar fi anunțat că va retrage “Facebook Research”. Cu toate astea, aplicația va fi în continuare valabilă pentru Android.

Articole asemănătoare
Un jurnalist spaniol, dat în judecată de Maroc pentru acuzația de folosire a spyware-ului Pegasus
Inteligența artificială în mass-media: pot ”roboții” să înlocuiască complet jurnaliștii?
Care au fost cele mai citite site-uri de ştiri în luna septembrie
Investigație a 30 de publicații, despre o grupare israeliană specializată în sabotaj și manipulare pe social media
Încă o țară se pregătește să ia măsuri împotriva știrilor false