Google oferă măsuri sporite de securitate pentru protejarea mail-urilor jurnaliștilor și oficialilor guvernamentali
Google a lansat în 2017 noi măsuri de securitate pentru conturile de mail ale jurnaliștilor și oficialilor guvernamentali care se confruntă cu un risc mai mare de a fi vizați de atacuri cibernetice.
Măsurile de securitate fac parte dintr-un nou program de protecție avansată oferite de Google. Odată ce utilizatorii se înscriu pentru acest program, securitatea conturilor lor va fi actualizată continuu de Google, deoarece le motorul de căutare le inserează diferite vulnerabilități, consolidându-și în prealabil securitatea informatică. De asemenea, pot folosi autentificarea în doi pași pentru a-și conecta conturile cu o cheie de securitate – de obicei o mică unitate USB sau dispozitiv wireless – pentru a se proteja împotriva încercărilor de phishing.
De asemenea, utilizatorii pot folosi aplicații de la terțe părți pentru a-și verifica e-mailurile, cum ar fi aplicația de e-mail Apple iOS sau Microsoft Outlook. „Jurnaliștii, apărătorii drepturilor omului, activiștii pentru protecția mediului și activiștii societății civile pot fi vizați de atacuri cibernetice”, spunea Andrew Ford Lyons, un tehnician la Internews, o organizație nonprofit care se concentrează cu privire la problemele mass-media internaționale.
Decizia celor de la Google a fost luată după ce în anii trecuți s-a putut observa creșterea atacurilor cibernetice asupa unor oficialități de rang înalt. Cel mai celebru caz îl reprezintă sabotarea e-mailurilor fostului secretar de stat Hillary Clinton și a șefului ei de campanie, John Podesta, înaintea alegerilor prezidențiale din 2016.
Articole asemănătoare
De cinci ori mai mulți soldați ruși uciși pe front în ultima vreme. Care sunt pierderile reale ale armatei lui Putin. Care este explicația?
Ankara versus social media. Twitter va stabili o entitate juridică pe teritoriul Turciei
UE investighează X în legătura cu dezinformarea privind războiul Israel-Hamas
Rusia expulzează trei diplomați europeni. Gestul, considerat a fi o tentativă de umilire a reprezentantului UE pentru afaceri exeterne
Facebook interzice reclamele țintite pentru utilizatorii de sub 18 ani, pe baza informațiilor colectate prin aplicațiile sale