
YouTube va folosi inteligența artificială pentru a plasa reclame în videoclipuri
YouTube se va folosi de Gemini, modelul de inteligență artificială, pentru a plasa reclame în videoclipurile de pe platformă, după momentele de vârf, într-o încercare de a profita cât mai mult de pe urma atenției utilizatorilor.
Programul, denumit ”Peak Points”, a fost anunțat în cadrul unei conferințe, unde compania a vorbit despre cum modelul AI Gemini va analiza videoclipurile de pe YouTube și va identifica momentele care au cel mai mare engagement din partea utilizatorilor.
Conform TechCrunch, însă, Gemini va încerca să stabilească și momentele care au cel mai mare impact emoțional, iar apoi sugerează plasarea reclamei imediat după acestea. Tactica de a ținti în baza emoțiilor nu este nouă, agenții de publicitate au încercat mereu să insereze anunțurile lor în locurile unde emoțiile sunt accentuate, ideea fiind că oamenii o să-și amintească mai ușor reclamele.
Ce e nou (și ciudat) e că YouTube va lăsa un program AI să identifice aceste momente – problema nu ar fi cât de eficient ar fi, ci cât de rapid va decide să introducă reclama. Nimeni nu e mulțumit când videoclipul pe care îl urmărește este întrerupt de reclame, cu atât mai puțin în cele mai interesante părți ale lui.
Articole asemănătoare
Rusia a invadat Ucraina în dimineața zilei de joi. Au fost raportate explozii în apropierea celor mai mari orașe
Presa din Grecia laudă pompierii români care se luptă cu flăcările de pe insula Evia: „Sunt de pe altă planetă”
Trei jurnaliști, dați în judecată de fostul episcop de Huși pentru anchetele privind abuzurile sexuale din Episcopie
Cum a arătat prima săptămână de campanie la televizor. Dezbaterile electorale, pe aproape toate posturile
Un post major de radio din SUA i-a îndemnat pe jurnaliști să-și tempereze retorica despre „frauda electorală”