UE cere TikTok, YouTube și Snapchat informații despre algoritmii de recomandare

Comisia Europeană a cerut platformelor de social media TikTok, Snapchat și YouTube informații despre modul în care funcționează algoritmii lor de recomandare de conținut pentru utilizatori. Oficialii UE caută să stabilească în ce măsură aceste recomandări amplifică mesaje considerate riscante, cum ar fi conținutul despre procesul electoral.

Cererea autorităților europene este făcută în baza legii DSA (legea pentru reglementarea serviciilor digitale) și, în acest moment, nu presupune că cele trei platforme ar încălca normele Uniunii. Informațiile pe care companiile trebuie să le ofere vor oferi o imagine mai clară pentru a stabili dacă algoritmii lor de recomandare ajung să împingă conținut dăunător – ce include și subiecte precum sănătatea mintală – către utilizatori și, mai ales, către minori.

[Solicitarea] se referă, de asemenea, la măsurile luate de platforme pentru a atenua influența potențială a sistemelor lor de recomandare asupra răspândirii conținutului ilegal, cum ar fi promovarea drogurilor ilegale și a discursului instigator la ură”, a declarat Comisia Europeană, citată de Reuters.

Platformele au timp până pe 15 noiembrie să ofere informațiile către autorități, după care CE va stabili ce pași vor fi luați. Dacă se descoperă vreo încălcare a reglementărilor, UE poate demara o anhcetă oficială și să impună amenzi.

TikTok a primit o sarcină suplimentară, anume cu privire la măsurile adoptate de companie pentru a împiedica manipularea platformei și pentru a reduce riscurile legate de viitoarele alegeri din țările UE.

Cererea, însă, nu e prima de acest gen pe care Comisia Europeană o face către giganții tech. Meta a fost la rândul ei invitată, în această vară, să facă mai mult pentru a combate conținutul ilegal de pe Facebook și Instagram.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *