
Australia vrea acces la acordurile încheiate între giganții tech și instituțiile mass-media
Noua legislație care va fi adoptată de guvernul australian va contribui la asigurarea sustenabilității jurnalismului de interes public, obligând giganții din domeniul tehnologiei să dezvăluie modul în care distribuie știrile pe platformele lor.
Comisia pentru Concurență și Consumatori, organismul de supraveghere a concurenței din Australia, va realiza rapoarte periodice cu privire la modul în care platformele care fac obiectul codului de negociere pentru mass-media distribuie conținutul știrilor pe site-uri și dacă există dezechilibre semnificative în ceea ce privește puterea de negociere între giganții tehnologici și organizațiile media, conform The Guardian.
În plus, companiile vor trebui, de asemenea, să predea acordurile comerciale sensibile încheiate cu companiile media.
Aceste noi reguli au venit ca parte a efortului guvernului de a egaliza condițiile de concurență pentru jurnalismul de interes public în era digitală. Modificările au fost recomandate de Trezorerie în noiembrie 2022.
Revizuirea făcută de Trezorerie a constatat că inițiativa a fost un succes, facilitând 23 de acorduri între Google și editorii de știri și 13 acorduri între Meta, proprietarul Facebook și Instagram, și editorii de știri.
Articole asemănătoare
Autoritățile statului se contrazic între ele cu privire la atacurile cibernetice, după analiza CSAT
Care e faza cu închiderea de 12 ore a TikTok în SUA
Zeci de jurnaliști critică dur un articol publicat în Cațavencii: este unul dintre cele mai grave derapaje din istoria recentă a presei
Pastila de (DEZ)INFORMARE: Mai poate Rusia să influențeze alegerile democratice prin dezinformare?
Instagram, principala armă folosită de Rusia în încercarea de a influența alegerile din SUA