Organizațiile media din SUA ar putea obține peste 10 miliarde de dolari pe an de la Google
Organizațiile de știri din SUA ar putea obține peste 10 miliarde de dolari pe an de la Google pentru modul în care apar fragmente și titluri de articole de știri în căutările sale, potrivit unui nou studiu. Meta ar putea fi, de asemenea, dat în judecată, împreună cu Google.
Documentul Institutului pentru Dialog Politic al Universității Columbia susține că Google ar trebui să distribuie anual editorilor 17,5% din veniturile sale din căutări, conform Semafor.
Meta, compania care deține atât Facebook, cât și Instagram, ar putea fi, de asemenea, dată în judecată împreună cu Google. Compania datorează 6,6% din veniturile sale din publicitate – puțin sub 2 miliarde de dolari pe an.
Google respinge concluziile, argumentând că „mai puțin de 2% din toate căutările sunt legate de știri”. Mai mult, un purtător de cuvânt a declarat că nu publicațiile dau valoare Google, ci invers – întrucât acesta generează „o valoare extraordinară pentru editorii de știri prin redirecționarea a peste 24 de miliarde de vizite în fiecare lună pe site-urile lor – fără niciun cost pentru ei – pe care le pot monetiza”:
Cu toate acestea, este important de menționat că, deși Meta poate evita să plătească editorii de știri în viitor pentru conținutul utilizat pe platformă, Google, ca motor de căutare, este dependent de informațiile publicate de organizațiile media.
Articole asemănătoare
Opt jurnaliști BBC acuză organizația media de bias pro-Israel
Ucraina a introdus o lege prin care legalizează criptomonedele
Fenomenul vlogging-ului: încotro ne duce trendul?
Editiadedimineata.ro: 30 de ani de la Revoluție. Este România pregătită pentru un dialog între generații?
Facebook, acuzat că ar fi discriminat femeile și persoanele în vârstă