Apple a prezentat Vision Pro, noile sale căști AR. Prețul pornește de la 3,500 de dolari
Apple a prezentat în mod oficial setul de căști AR, Apple Vision Pro. Pornind de la prețul de 3.500 de dolari, dispozitivul se anunță a fi un pas înainte pentru dezvoltatorii de căști VR/AR. Apple Vision Pro va fi comercializat începând cu anul viitor, mai întâi în SUA, apoi vor urma și alte țări.
În ultima vreme conducerea Apple a fost concentrată pe dezvoltarea acestor căști, totul pentru a livra un produs inovator pe piață. La nivel de design și funcționalitate, Apple a țintit la fix. Conform The Verge, compania condusă de Tim Cook a reușit să se ridice la nivelul așteptărilor și a reușit să facă interacțiunea cu interfața căștilor cât se poate de intuitivă.
Mai exact, utilizatorii pot controla ce văd pe ecran cu vocea, ochii sau mâinile. Datorită senzorilor și celor 12 camere amplasate pentru a-ți citi mișcările corpului, nu e nevoie de apăsarea vreunui buton, ci doar de o simplă privire și o mișcare a degetelor.
Pe lângă asta, Apple Vision Pro dispune de două ecrane 4K (unul pentru fiecare ochi) și de un display ce permite utilizatorilor să vadă exteriorul încăperii în care se află. Astfel, aspectul dispozitivul seamănă cu niște ochelari de ski. Bineînțeles, displayul se poate întuneca pentru a semnala celorlalți că te afli într-o aplicație care nu-ți mai permite să vezi prin sticla ecranului.
Motivul acestei transparențe este acela de a proiecta lucruri în camera sau mediul în care este folosit Apple Vision Pro. Realitatea augmentată propusă este una care să nu izoleze, însă căștile nu sunt atât de spectaculoase pe cât Apple le prezintă. Editorul-șef al The Verge a reușit să le testeze și a observat că mai sunt elemente pe care compania va trebui să le îndrepte până anul viitor. Printre cele mai importante scăpări se numără integrarea mai lină a clipurilor video afișate în AR, dar și concretizarea platformei pe care Apple Vision Pro activează.
Dincolo de câteva aplicații clasice precum FaceTime, galeria foto sau web browserul Safari, Apple nu prezentat și un motiv solid pentru care oamenii ar fi folosi căștile zi de zi. Chiar și în videoclipul de prezentare de pe YouTube, Apple prezintă căștile ca un mijloc prin care te poți înconjura de conținut video unde și când vrei, dar asta nu e ceva nou. Căștile Quest ale Meta pot rula și ele videoclipuri pe care utilizatorii să le vadă.
De fapt – trecând peste designul și elementele de interacțiune cu adevărat impresionante – nici investitorii nu par a fi complet impresionați de Apple Vision Pro. Faptul că prețul este atât de piperat și dispozitivul va fi lansat către publicul larg de-abia în 2024 nu ajută, iar tot interesul generat înainte de prezentare s-a risipit destul de repede. Conform TechCrunch, acțiunile Apple s-au menținut o perioadă în momentul rulării informațiilor despre Apple Vision Pro, dar apoi au scăzut treptat.
Articole asemănătoare
Meta e în cădere liberă și Facebook e sub semnul întrebării
De ce agregatoarele de știri pot fi de ajutor și publicului, și jurnaliștilor – dar trebuie reglementate
ByteDance limitează timpul de folosire a aplicației la 40 de minute pe zi, pentru copiii din China
O jurnalistă din Bangladesh, arestată pentru un reportaj despre corupția din timpul pandemiei
Jocurile Olimpice de la Tokyo, ținta unei breșe de securitate. Au fost compromise date cu caracter personal