Meta, amendată cu 390 de milioane de euro pentru datele personale folosite în scop publicitar
Meta a fost amendată cu 390 de milioane de euro pentru datele persoanle pe care le colectează de la utilizatori, folosindu-le în scop publicitar. Comisia pentru Protecția Datelor din Irlanda (DPC) a găsit practicile gigantului tech ca fiind în neconformitate cu legea GDPR.
Autoritățile europene spun că atât Facebook, cât și Instagram urmăresc activitatea utilizatorilor în cadrul acestor platforme (fie că e vorba de interacțiuni sau vizionarea de videoclipuri/imagini) pentru a livra reclame personalizate. Decizia DPC ar putea obliga Meta să ofere utilizatorilor opțiunea de a nu fi de acord cu folosirea datelor colectate în acest mod pentru furnizarea de reclame personalizate.
Conform The Wall Street Journal, problema principală pe care autoritățile europene de reglementare au identificat-o se referă la faptul că Meta nu a oferit posibilitatea de a opta ca activitatea de pe Facebook și/sau Instagram să nu fie folosită pentru reclame. În momentul de față oamenii pot să opteze ca activitatea lor de pe alte site-uri sau aplicații să nu fie urmărită, însă nu și cea din interiorul platformelor deținute de Meta.
Meta a ținut să precizeze că hotărârea DPC nu va opri reclamele personalizate, ci doar anulează justificație legală pe care compania o folosește în Termenii și Condițiile prezentate utilizatorilor.
Let's set the record straight.
"…these decisions do not prevent personalized advertising on our platform. The decisions relate only to which legal basis Meta uses when offering certain advertising."https://t.co/EyD0eGBAeL
— Andy Stone (@andymstone) January 4, 2023
„Credem cu tărie că abordarea noastră respectă GDPR și, prin urmare, suntem dezamăgiți de această hotărâre”, a mai declarat un purtător de cuvânt al companiei, citat de WSJ.
Decizia DPC vine în urma recomandării de luna trecută din partea Comitetului European pentru Protecția Datelor, care a reclamat neregulile din practicile gigantului american. Acum, experții se așteaptă ca veniturile Meta din reclame să fie afectate. Conform unor estimări citate de The Wall Street Journal, compania riscă să piardă până la 20% din banii veniți din ad-uri personalizate.
„Este o lovitură uriașă pentru profiturile Meta în UE. Acum, oamenii trebuie să fie întrebați dacă doresc sau nu ca datele lor să fie folosite pentru reclame”, a declarat un activist pentru confidențialitate în mediul online, citat de BBC.
Meta mai are o altă investigație importantă pe rol în Uniunea Europeană, care se referă la anumite încălcări ale legilor antitrust. De fapt, WSJ relatează că gigantul american și-a pus deoparte aproape trei miliarde de euro pentru posibilele amenzi pe care UE le-ar putea impune în acest an.
Articole asemănătoare
Un jurnalist francez ar fi dezavantajat în fața instanței, într-un caz de ultraj și revoltă
Directorul FBI atrage atenția cu privire la pericolul unei interferențe ruse în alegerile din SUA
Belgia propune înființarea unei agenții UE pentru analiza algoritmilor
Social media ne face să pretindem că trăim cea mai bună viață – chiar dacă nu e mereu așa
Un primar riscă închisoare după ce a încearcat să mituiască un jurnalist