
Partidele din România au cheltuit 9,4 milioane de euro pe presă și propagandă
În primele șase luni ale acestui an, partidele care primesc finanțare de la bugetul de stat au cheltuit 9,4 milioane de euro pentru servicii de presă și propagandă politică.
HotNews scrie că datele furnizate de Autoritatea Electorală Permanentă indică că numai PSD a investit peste jumătate din suma totală. Din cei 9,7 milioane de euro pe care social-democrații i-au primit, 5,4 milioane de euro s-au dus către media.
Pe locul doi se află PNL, partid aflat la vârful guvernării. Formațiunea politică condusă de premierul Nicolae Ciucă a primit o subvenţie de 8,3 milioane de euro, din care a cheltuit cinci milioane. Către presă s-au dus 3,7 milioane de euro.
Uniunea Salvați România, cu o subvenție de la bugetul public de 4,4 milioane de euro, a dat ceva mai puțin pentru propagandă. Spre deosebire de PNL și PSD, care au direcționat fiecare câte 73% din subvenții în acest scop, USR a investit doar 13,41% – aproximativ 300.000 euro.
PMP, pe de altă parte, a cheltuit pentru presă şi propagandă aproape 120.000 de euro, din subvenția de jumătate de milion de euro.
La polul opus de celelalte formațiuni politice se află AUR care, deși a avut disponibile 1,9 milioane de euro, nu a cheltuit nimic – nici pe cheltuielile cu personalul, nici pentru presă și propagandă.

Articole asemănătoare
O jurnalistă din Iran vorbește din închisoare despre cum a fost agresată sexual
Numărul jurnaliștilor uciși în Gaza a ajuns la 113. Investigare circumstanțelor deceselor, din ce în ce mai dificilă
Legătura dintre dezinformarea privind COVID-19, social media și nerespectarea măsurilor de siguranță
Fondatorul Craigslist promite să doneze 15 milioane de dolari pentru etica jurnalistică
Recomandările redacției: Schimbările climatice îi privesc și pe jurnaliști, iar încrederea în media poate fi recâștigată