Facebook poate fi trimisă în judecată pentru sistemul de tarifare a reclamelor
Sistemul de reclame al Facebook este cea mai importantă parte a platformei pentru că el generează venitul de care depinde. O curte din SUA a decis că Facebook poate fi acționată în instanță printr-o acțiune colectivă cu privire la tarifarea ad-urilor.
Platforma este acuzată că a înșelat agenții de publicitate cu privire la instrumentul care măsoară „audiența potențială” și, astfel, tarifele erau mult mai mari decât ar fi trebuit. Conform Reuters, mai mulți agenți de publicitate se plâng că Facebook a supraestimat reach-ul ad-urilor cu până la 400% și a perceput tarife premium pentru plasarea acestor reclame.
Problema este că reach-ul acela era unul artificial pentru că instrumentul platformei de estimare lua în considerare și conturile duplicate sau false. Victimele au mai spus că Facebook ar ști despre această problemă, dar face nimic pentru a remedia situația.
Ce este interesant e faptul că instanța americană a hotărât că Facebook poate fi acționată în judecată de oricine a plătit să ruleze ad-uri pe platformă, începând cu data de 15 august 2014. După cum intuiești deja, asta poate însemna milioane de persoane fizice și/sau juridice.
Meta a încercat să anuleze acastă decizie (binînțeles), dar judecătorul a hotărât că o acțiune colectivă în instanță este cea mai bună variantă pentru părțile vătămate.
Articole asemănătoare
Audiențele posturilor TV americane în timpul alegerilor: Fox News a stabilit un record
Oamenii care cataloghează erorile jurnalistice ca fiind ”fake news” au nevoie de un sentiment de ordine
Clicktivismul sau activismul de canapea: poate el schimba ceva în lume?
Un jurnalist din Hong Kong face închisoare pentru comportament turbulent
Vrăjitoarele de pe social media au reinventat magia: de la ședințele private de spiritism, la video-uri pe YouTube