
Rețelele sociale au pierdut aproape 10 miliarde de dolari din cauza modificării setărilor de confidențialitate ale iPhone
Decizia Apple de a modifica setările de confidențialitate ale smartphone-urilor iPhone au dus la pierderi de aproape 10 miliarde de dolari pentru rețele sociale ca Facebook și Twitter.
Noua politică a Apple obligă aplicațiile să le ceară utilizatorilor permisiunea pentru a le urmări activitatea în scopuri publicitare. Schimbarea politicii de confidențialitate reprezintă o mare lovitură pentru modelul de advertising al multor aplicații, conform Financial Times.
Cei mai mulți utilizatori au optat să nu fie urmăriți, motiv pentru care Snapchat, Facebook, Twitter și YouTube vor pierde, în a doua jumătate a acestui an, venituri estimate la 9,85 miliarde de dolari.
Ca răspuns la Politica de transparență a urmăririi aplicațiilor a Apple, advertiserii și-au redus investițiile în variantele iOS ale aplicațiilor și au optat să își îndrepte bugetele către utilizatorii de telefoane Android și pentru propria afacere publicitară în creștere a Apple.
„Acum, pentru a obține 1.000 de [clienți – n.r.] bărbați, trebuie să arăți [reclama – n.r.] la 2.000 de oameni, pentru că dintr-o dată nu știi cine este bărbat și cine este femeie. Și încă mai ai doar 5 dolari pentru acele 2.000 de afișări. Deci costurile tale de achiziție s-au dublat, iar randamentul pierdut este de 50 la sută”, a explicat Mike Woosley, directorul operațional al Lotame, o companie de publicitate.
Articole asemănătoare
Twitter nu se stinge cu un bang, ci cu un ”X”
Singapore: robot stradal care detectează comportamentele „nedorite”
Peste 300 de jurnalişti au fost reţinuţi în 2020. Comportamentul abuziv asupra femeilor jurnaliste, mai mare cu 35%
Grecia, acuzată că limitează libertatea presei în încercarea de a combate dezinformarea
Meta câștigă un proces de peste 167 de milioane de dolari împotriva NSO Group, dezvoltatorul Pegasus