Platformele de social media au creat un ”spațiu sigur” pentru antisemitism
Un raport publicat recent cu privire la conținutul antisemit de pe social media și răspunsul platformelor la postările instigatoare la ură arată că Facebook, Twitter, Instagram, YouTube și TikTok nu au reușit să combată acest fenomen.
Studiul, care întărește ideea că rețelele sociale nu abordează suficient problema conținutului toxic și instigator la ură, arată că 84% din posturile antisemite raportate de Center for Countering Digital Hate (CCDH), o organizația non-profit din Marea Britanie și SUA, au rămas pe platformă, conform The Guardia.
Din cele 714 postări raportate prin sistemul CCDH, 119 dintre acestea au fost eliminate sau conturile au fost șterse.
Deși toate platformele incluse în raport au ignorat conținutul antisemit raportat, Facebook se află pe primul loc, acționând asupra a doar 10,9% din postări. Într-o situație, platforma a etichetat o postare virală care afirma că Holocaustul a fost inventat ca fiind o ”informație falsă”, măsură despre care CCHD spune că a contribuit la expunerea postării la sute de mii de utilizatori.
Nici Twitter nu a dat dovadă de interes în ceea ce privește eliminarea conținutului antisemit: doar 11% din postările semnalate de ONG au fost eliminate. CCDH a mai observat că Twitter nu a putut să elimine postările făcute sub hashtagurile #holohoax (adesea folosit de cei care neagă Holocaustul) sau #JewWorldOrder (folosit pentru a promova conspirații globale anti-evreiești).
Articole asemănătoare
Congresul american încă vrea să interzică TikTok, deși sprijinul pentru inițiativă scade
O publicație ungară pro-guvernamentală se întreabă „de când aparține Roșia Montană României?”
Ce scrie presa internațională despre România, în plină criză de COVID-19
Editiadedimineata: O specie de delfini rari, din nou observată în zona Hong Kong
Suspendarea vaccinării cu AstraZeneca, între obiectivitate și isterie. Cine profită de pe urma scandalului