
Google, amendată cu 220 de milioane de euro pentru abuz de poziţie dominantă pe piaţa de publicitate online
Franța, prin Autoritatea de Reglementare Antitrust, a stabilit că compania-mamă a Google, Alphabet, a făcut abuz de poziție dominantă pe piața de publicitate online.
În acest sens, autoritatea a decis ca Google să fie amendată cu 220 milioane de euro. Penalizarea impusă de Franța era mai mare, însă Alphabet a decis să semneze un acord prin care se angajează să modifice unele practici privind publicitatea online, informeaăz G4Media.
Investigația a scos la iveală că instrumentele folosite de Google în publicitatea online au devenit esențiale pentru editorii online, făcându-i pe aceștia să devină dependenți de serviciile de advertising puse la dispoziție de compania americană.
„Decizia de a sancţiona Google are o importanţă deosebită deoarece este prima decizie din lume care se concentrează pe procesele algoritmice complexe de licitaţie pe care se bazează publicitatea online”, a afirmat Isabelle de Silva, şeful Autorităţii franceze de Reglementare Antitrust.
O investigație similară este desfășurată și în Italia, unde Autoritatea de Concurenţă din Italia suspectează că Google s-a folosit de datele colectate prin propriile aplicații pentru a-și opri competitorii.
Articole asemănătoare
Tot (chiar tot) ce trebuie să știi despre Călin Georgescu: minciuni, declarații și manipulări
Telegram, amendată în Brazilia pentru că nu a suspendat contul unui politician de extremă dreapta
Editiadedimineata: Platforma de programări pentru vaccinarea anti-COVID va fi modificată
Ce sunt procesele SLAPP, folosite împotriva jurnaliștilor, și cum a ”diluat” Consiliul UE legislația anti-SLAPP
Falsul mesaj despre prelungirea certificatului COVID „până astăzi” a generat panică