YouTube a anunțat că ia în considerare adoptarea de NFT-uri ca mijloc de monetizare a creatorilor de conținut. Vestea a venit de la directorul companiei Susan Wojcicki care, într-o scrisoare deschisă, a vorbit despre rolul noilor tehnologii și viitorul platformei YouTube.
Wojcicki nu a menționat planuri concrete despre implementarea NFT-urilor și nici nu a amintit de o dată anume când YouTube ar începe să testeze aceste bunuri digitale, însă s-a referit la tehnologiile din blockchain (criptomonede, NFT-uri) ca fiind o „sursă de inspirație pentru a continua să inovăm YouTube„. Platforma americană dorește să ofere și mai multe modalități prin care utilizatorii să poată să-și monetizeze conținutul pe care îl publică. După ce Twitter a implementat opțiunea de folosire a NFT-urilor ca poză de profil și anunțul Meta că lucrează la o platformă pentru bunuri digitale, YouTube nu vrea să stea în afara acestui trend și a decis să capitalizeze popularitatea de care se bucură NFT-urile în acest moment.
”Anul trecut, lumea cripto și token-urile nefungibile (NFT) au scos în evidență o oportunitate de neimaginat până acum de a întări legătura dintre creatori și fanii lor. Ne concentrăm întotdeauna pe extinderea ecosistemului YouTube pentru a ajuta creatorii să valorifice tehnologiile emergente, inclusiv lucruri precum NFT-urile, continuând în același timp să consolidăm și să îmbunătățim experiența pe care creatorii și fanii le au pe YouTube”, a scris Susan Wojcicki în scrisoare.
Cu toate astea, anunțul cu sprijinul pentru NFT-uri a venit după ce, în deshiderea scrisorii, directorul YouTube a mulțumit lui MrBeast și Mark Rober pentru că au lansat platforma #TeamSeas care adună fonduri pentru a curăța oceanul, râurile și plajele din SUA. În paragraful de deschidere se laudă eforturile de combatere a poluării, iar mai apoi se anunță că NFT-urile sunt viitorul. E o disonanță aici care mă surprinde că nu a fost sesizată de echipa YouTube.
În caz că nu știai, NFT-urile poluează extraordinar de mult prin consumul de energie de care este nevoie pentru a crea bunul digital. Dacă acest anunț demonstrează ceva, este faptul că marile companii tech urmăresc să câștige bani de pe urma popularității unui trend și mai puțin să își mețină angajamentele pe care le fac când în fața comunității lor.
Leave a Comment