X, fosta Twitter, se pregătește să adopte o nouă strategie cu privire la publicitatea online. Platforma condusă de Elon Musk este în centrul unui nou scandal și se confruntă cu un alt val de branduri și companii care nu vor să mai ruleze reclame pe X.
Totul a început când Musk i-a dat dreptate unui utilizator care distribuise un mesaj conspiraționist despre comunitățile evreiești. Cuplat cu o analiză ce a arătat că reclamele mai multor companii apăreau lângă postări pro-naziste, evenimentul a căpătat proporții semnificative.
De atunci, companii precum IBM, Disney, dar și Apple au decis să nu mai plătească X pentru publicitate. Platforma se confrunta, oricum, cu o situație delicată la acest capitol, însă scandalul de acum s-ar putea dovedi extrem de costisitor.
Conform unor documente interne analizate de The New York Times, X ar putea pierde până la 75 de milioane de dolari din cauza exodului agenților de publicitate și a brandurilor. Documentele identifică peste 200 de companii care fie au oprit, fie urmează să oprească reclamele de pe X. Printre ele se numără Airbnb, Coca-Cola și Microsoft.
Pe lângă toate acestea, Musk a găsit de cuviință să-i insulte pe toți cei care nu vor să mai plătească pentru publicitate online pe X. În cadrul unei conferinței, miliardarul nu și-a îndulcit vorbele și a înjurat companiile pe care le acuză de boicot.
Noua strategia: atragerea afacerilor mici și mijlocii
În ciuda acestor injurii, conducerea X nu pare dispusă să detensioneze situația și, conform Financial Times, a început să adopte o nouă strategie. Platforma se va concentra pe atragerea IMM-urilor pentru a înlocui venitul din partea companiilor, care au nu mai plătesc pentru reclame.
„Întreprinderile mici și mijlocii sunt un factor foarte important pe care l-am subestimat mult timp. Întotdeauna a făcut parte din plan – însă acum vom merge și mai departe cu el”, a declarat compania de social media pentru FT.
Problema este că banii acestor afaceri mici și mijlocii s-ar putea să nu se ridice la sumele pe care X le-ar fi primit din partea celorlate companii, mai ales când printre ele se numără unele dintre cele mai grele nume din industria tech sau divertisment.
Acest lucru nu pare să fie complet ignorat pentru că platforma condusă de Musk a mai menționat că atragerea IMM-urilor vine la pachet cu dezvoltarea unor noi servicii pe bază de abonament.
Rămâne de văzut cum va ieși X din acest scandal. Ultima dată când agențiile de publicitate și brandurile au întors spatele platformei, X pierduse jumătate din veniturile generate de reclamele online. Acum, situația pare ceva mai gravă din cauza – din nou – a cuvintelor și atitudinii agresive a lui Elon Musk.
Leave a Comment