Zilele acestea s-a împlinit un an de când Elon Musk a cumpărat Twitter și a devenit șeful companiei. Între timp, miliardarul a schimbat numele și identitatea platformei și, poate cel mai grav, a reușit să îndepărteze agenții de publicitate. Acum, chiar Musk a evaluat X ca valorând 19 miliarde de dolari, cu mult sub cele 44 de miliarde pe care acesta le-a plătit pentru a prelua rețeaua socială.
Angajații X au primit pachete de acțiuni în cadrul companiei la o evaluare de 19 miliarde de dolari, conform unor surse interne citate de Fortune. Asta înseamnă că valoarea rețelei a scăzut cu 55% față de prețul achiziției. Experții din piață spuneau încă de atunci că Musk plătește o sumă mult peste și cele mai optimiste estimări ale Twitter din acel moment, însă ambiția miliardarului n-a ținut cont de asta.
Valoarea este stabilită de boardul de conducere, însă cum Musk nu a indicat că un astfel de organism ar exista, evaluarea companiei a fost aprobată de miliardar. La ultima astfel de evaluare, prezentată angajaților în martie, compania se ridica la 20 de miliarde de dolari, conform Financial Times.
Scăderea pare constantă, chiar dacă diferența nu indică un pericol iminent pentru Musk. Cu toate acestea, Fidelity – o companie de investiții care este și unul dintre cei mai mari investitori ai X – consideră că platforma s-a depreciat cu 65%, lucru ce ar însemna că X nu ar depăși 15 sau 16 miliarde de dolari în valoare.
Recent, X a introdus două noi abonamente premium într-o încercare de a acoperi pierderile aduse de scăderea publicității online. Strategia lui Musk de a se folosi de subscripții pentru a rotunji veniturile nu este una nouă – a fost una dintre primele schimbări implementate după achiziție. Însă, mișcarea s-ar putea să nu fie suficientă, dacă ne uităm la evaluarea companiei, care este într-o scădere clară.
Leave a Comment