X, fosta Twitter, se așteaptă la un venit de 2.5 miliarde de dolari din publicitatea online și subscripții. Deși pare mult, cifra este departe de estimările pe care platforma le făcuse pentru anul 2023. X se confruntă, în această perioadă, cu un exod al unor marii branduri (precum Apple, Disney și IBM), care refuză să mai ruleze reclame pe platformă.
Surse interne din cadrul companiei au declarat, citate de Bloomberg, că X se aștepta ca veniturile din acest an să urce până aproape de 3.4 miliarde de dolari. Suma este calculată ținând cont de faptul că veniturile platformei sunt generate în proporție de aproape 75% de publicitatea online și serviciile de subscripție.
Gaura de aproape un miliard de dolari e dureroasă, dar la fel de îngrijorător pentru Musk și pentru compania de social media pe care o conduce e faptul că, față de anul trecut, veniturile trimestriale au scăzut semnificativ. În 2022, sumele se ridicau la un miliard de dolari pe trimestru, iar acum sumele nu mai depășesc 600 de milioane de dolari.
Un reprezentat al plaformei a dezmințit pierderile imense ale companiei și a subliniat că X nu mai este Twitter și mai trebuie comparată cu datele de atunci.
„Acest lucru prezintă o imagine incompletă a întregii noastre activități, deoarece sursele pe care vă bazați pentru informații nu oferă detalii exacte și complete. Suntem în curs unei noi evoluții a afacerii globală cu fluxuri multiple de venituri. Nu mai suntem Twitter și nu ne mai măsurăm după vechile măsurători Twitter – atât în ceea ce privește veniturile, cât și în ceea ce privește indicatorii de utilizator”, a declarat directorului operațiunilor comerciale al X, pentru Bloomberg.
Deși ar dori să șteargă orice referire la Twitter, Musk nu poate să evite comparațiile cu perioada dinaintea preluării sale. În 2021, vechea conducere a Twitter estima că sfârșitul anului 2023 ar putea fi încheiat cu venituri de 7.5 miliarde de dolari. Acum, X nu poate să atingă nici ținta de 3.4 miliarde de dolari. Twitter s-a confruntat mereu cu veniturile din reclame, deși influența sa în peisajul platformelor de social media (dominat de Meta) era destul de mare. Sub conducerea lui Musk, însă, banii din publicitatea online scad constant.
Motivul pentru care agențiile de publicitate și companiile se țin departe de X sunt – printre altele – comentariile lui Musk. În noimebrie, miliardarul i-a dat dreptate unui utilizator ce distribuise un mesaj conspiraționist despre comunitățile evreiești, iar X se confruntă acum cu repercusiunile acestui scandal.
Mai mult, săptămâna aceasta, Musk a decis să-i redea contul de X lui Alex Jones, conspiraționistul de extremă dreapta din SUA. Jones avea o interdicție asupra conturilor sale încă din 2018, impusă de Twitter pentru încălcarea normelor platformei. Revenirea acestuia ar putea să întărească decizia brandurilor să nu mai ruleze reclame pe X, iar Musk va găsi, din nou, de cuviință să înjure companiile și conducerea acestora.
Leave a Comment