Uganda a introdus ”taxa pe social media” – și nu are tocmai efectul scontat
Conducerea Ugandei a introdus în prezent prima ”taxă pe social media” din lume. Astfel, utilizatorilor le este restricționat accesul dacă nu plătesc.
Pentru a putea reutiliza cele aproximativ 60 de platforme online blocate de către stat, ugandezii sunt nevoiți să plătească pe zi 200 de șilingi (4p, în jur de douăzeci de bani românești) pe zi, conform The Guardian.
Motivul oficial pentru care această măsură extremă a fost adoptată, spune Ministerul de Finanțe, ar fi fost creșterea veniturilor pentru serviciile publice. Cu toate astea, președintele Ugandei i-a scris ministrului amintit anterior că ar fi o măsură ce se impune pentru diminua consecințele ”bârfelor” online.
Nu este prima oară când șeful de stat propune o astfel de măsură extremă. În 2016, acesta a ordonat ca, pe perioada alegerilor, toate site-urile de social media să fie închise. Scopul ar fi fost oprirea răspândirea informațiilor înșelătoare.
Peste 2,5 milioane de persoane au renunțat la abonamentele lor în cele trei luni de la introducerea taxei, lucru care a generat temeri asupra impactului asupra economiei.

Articole asemănătoare
Jurnaliștii Maria Ressa și Dmitry Muratov, premiați la Oslo cu Nobelul pentru Pace
Google a premiat cele mai populare afaceri de pe Maps din domeniul HoReCa
Co-fondator WhatsApp: „Am vândut viața privată a user-ilor pentru un profit mai mare”. Cum îi răspunde un oficial Facebook
Facebook și Twitter iau măsuri de protecție a utilizatorilor din Ucraina
Ministerul Digitalizării a identificat și închis fermele de troli folosite pentru manipulare online