Elon Musk a decis, oficial, că va schimba vechiul logo al Twitter, ce era sub forma unei păsări. Miliardarul vrea ca „X” să fie noua identitate vizuală a companiei. Mișcarea ar marca cea mai clară dovadă că platforma de social media este cu totul alta, de când Musk a preluat frâiele.
Într-o serie de tweet-uri pe contul său personal, Elon Musk a anunțat că „în curând ne vom lua adio de la marca twitter și, treptat, de la toate păsările”. A folosit pluralul pentru că celebrul logo al Twitter nu va fi schimbat doar virtual, ci și fizic.
Sediul Twitter a fost principalul actor în cursul nopții pentru că noul logo a fost proiect pe fațada clădirii. Conform The Verge, Elon Musk a declarat, aseară, într-un Twitter Space că „tăiem logo-ul Twitter de pe clădire cu ajutorul unor lămpi de sudură”. Clădirea este primul loc de unde vestita pasăre albastră va dispărea, urmând ca noua identitate vizuală să fie implementată și în mediul digital.
Lucrurile par a se mișca rapid când vine vorba și de această schimbarea online. Conform unui email trimis către angajați, Musk le-a spus că va fi ultimul mail trimis de pe o adresă Twitter.
X, litera preferată a lui Musk
„X” este o fixație personală a miliardarului, care a dizolvat încă din aprilie compania Twitter și a redenumit-o „X Corp.” în acte. Schimbarea treptată a Twitter a fost anunțată chiar în perioada imediată după preluare.
Litera este prezentă în majoritatea proiectelor pe care Musk le-a finanțat. De la PayPal (ce era înregistrat ca X.com inițial), SpaceX și până la noul program de inteligență artificială la care lucrează, X.AI – Elon Musk pare să aibă o anume preferință pentru această identitate de branding. În plus, domeniul „x.com” deja redirecționează oamenii către Twitter.
Adieu, Twitter!
Odată cu dispariția celebrului logo cu pasărea, atunci Twitter va dispărea clar din peisajul social media. Sigur, Facebook a făcut ceva similar când a decis să se redenumească în Meta, doar că acolo rebrandingul se referea la compania mamă a tuturor serviciilor conduse de Mark Zuckerberg. În cazul Twitter, vorbim de o nouă etapă unde denumirea „Twitter” va descrie doar perioada dinainte de Musk.
În esență, Twitter a fost schimbată de mai mult timp. Toate deciziile luate de Musk (de la concedierea majorității angajaților și până la plasarea bifei albastre în spatele unui abonament lunar), care au dus la o scăderea a veniturilor din publicitate cu 50%, au afectat semnificativ platforma. Twitterul dinainte de octombrie 2022 era net diferit față de ce este acum.
Pentru Musk ștergerea brandului Twitter poate fi o încercare de a începe, relativ, de la zero. Lumea este familiarizată cu Twitter, iar schimbările propuse de miliardar au eșuat, în parte, și din cauza incompatibilității dintre viziunea lui Musk și percepția publicului despre platformă, care – deși nu are un număr spectaculos de useri – este una dintre cele mai relevante rețele sociale datorită utilizatorilor de calibru prezenți acolo (de la șefi de stat, vedete și până la jurnaliști).
Celebrul logo cu pasărea albastră este printre puținele lucruri ce au mai rămas din vechea identitate, iar acest lucru urmează să fie schimbat curând. Poate nu pare important, însă schimbarea va marca cel mai clar pas că Twitter nu mai există.
Leave a Comment