Trendul muzicii lo-fi de pe YouTube, infiltrat de melodii generate de AI
Muzica lo-fi este într-o continuă popularitate pe YouTube. Melodiile, de obicei făcute cu beat-uri simple, plăcute și care se repetă, sunt alegerea perfectă pentru cei care vor să aibă un fundal muzical în timp ce se concentrează pe alte lucruri. Trendul, însă, pare să fie infiltrat de playlisturi cu muzică generată de AI.
Genul lo-fi este preferatul algoritmului YouTube – sigur ai văzut sau știi de livestreamul Lofi Girl, canalul care a popularizat aceste melodii. Bineînțeles, unde se află mulți ochi (sau urechi, în cazul ăsta) se vor găsi și cei care vor să profite de numărul mare de aprecieri prin tot felul de scurtături către viralizare.
Mai nou, această scurtătură e oferită de inteligența artificială și lipsa efortului pe care aceste programe o presupun pentru a crea conținut, mai ales unul artistic. Canalul what is ? a intrat în centrul atenției, însă nu doar pentru motivele pe care le-ar dori.
Creat pe 18 septembrie, canalul are mai puțin de o lună, dar se bucură deja de peste 730 de mii de vizualizări pentru unul dintre playlisturile sale de lo-fi jazz. A postat deja patru astfel de videoclipuri (niciunul sub 50 de mii de vizualizări) și toate cu o durată de cel puțin o oră. De unde atâta acuitate artistică, deci?
Răspunsul simplu e AI. Melodiile pe care canalul le-a pus în playlisturile sale – deși au titlu, sunt fără artist – par a fi create cu ajutorul unor programe de inteligență artificială. Creatorul canalului a dat like unui comentariu care întreba despre programul folosit pentru generarea melodiilor și altuia care sugera că programul ar fi Suno.
Interacțiunea a intrat în atenția publicului, iar unii influenceri au folosit Suno pentru a genera melodii similare cu cele ale what is ? și rezultatele sunt destul de asemănătoare. Problema implică, dincolo de refuzul oamenilor din spatele canalului să admită concret că melodiile sunt generate de AI, faptul că YouTube permite unui astfel de conținut să ajungă la utilizatori, fără a-i informa cu privire la originea pieselor.
Conținutul artificial, odată cu explozia interesului pentru AI, și-a croit drum pe social media și de cele mai multe ori stă acolo fără vreo avertizare din partea platformelor. Eficiența etichetelor pentru AI este greu de estimat, multre dintre acestea fiind aplicate pentru postări care au ajuns deja virale.
Reglementarea materialelor AI este mai necesară decât oricând, nu doar pentru că suntem în pragul unui ciclu electoral ce cuprinde majoritatea țărilor de pe glob, ci și pentru că popularitatea AI este la apogeu. Lipsa normelor cu privire la această tehnologie, atât la nivel legat cât și la nivelul platformelor, lasă loc pentru generarea unui conținut înșelător, în cel mai bun caz, și de-a dreptul toxic, când scopul este de a dezinforma.
Articole asemănătoare
Gafa lui Dăncilă, motiv de promovare pentru o agenție de turism online
Audiențele în vremea coronavirusului. Posturile de știri și cele de desene animate, rating în creștere
Donald Trump a spus aproape 30.000 de minciuni în timpul mandatului său
Cel mai iubit român de la Hollywood
Vicepreşedintele ANCOM explică cum aplică România DSA: „Nu suntem un arbitru al discursului politic”