TikTok adoptă noi măsuri pentru combaterea dezinformării, cu puțin timp înainte de alegerile prezindențiale din SUA

In this photo illustration, the social media application logo, TikTok is displayed on the screen of an iPhone on an American flag background on August 3, 2020 in Arlington, Virginia. - President Donald Trump said Monday that Chinese-owned hugely popular video-sharing app TikTok will be "out of business" in the United States if not sold to a US firm by September 15, 2020."I set a date of around September 15, at which point it's going to be out of business in the United States," he told reporters. (Photo by Olivier DOULIERY / AFP)

Pe măsură ce alegerile prezidențiale din noiembrie 2020 din SUA se apropie, tot mai multe rețele de socializare adoptă măsuri pentru a combate dezinformarea – în speranța că episodul Facebook-Cambridge Analytica nu se va mai repeta. Recent, și TikTok s-a alăturat acestor eforturi, mai ales că relația cu Casa Albă e una tensionată.

ByteDance, compania-mamă a TikTok, a anunțat miercuri trei măsuri menite să protejeze publicul de eventualele tentative de manipulare. Una dintre acestea vizează conținutul de tip deepfake, prin adaptarea politicilor de folosire a platformei pentru interzicerea ”conținutul sintetic sau manipulat, care induce în eroare prin denaturarea adevărului, într-un mod care ar putea provoca vătămare”, precum și crearea unor conturi false, în încercarea de a induce alți utilizatori în eroare, conform Entrepreneur.com.

În plus, aplicația – cu aproximativ 800 milioane de utilizatori activi lunar – va intensifica acțiunile de factchecking, prin încheierea unor parteneriate suplimentare de verificare a faptelor și capacitatea de a raporta rapoarte false ale alegerilor.

Nu în ultimul rând, TikTok și Departamentul pentru Securitate Internă din SUA vor colabora în vederea protejării utilizatorilor americani de o eventuală tentativă de influențare externă.

„Milioane de americani întră în fiecare zi pe TikTok pentru a se exprima liber și creativ. Oamenii de pe aplicația noastră apreciază conținutul autentic, și noi la fel – de aceea, motivul pentru care echipele noastre lucrează cu sârguință pentru a respecta Regulile Comunității și pentru a păstra conținutul înșelător, dăunător sau înșelător în afara TikTok”, a scris directorul general Vanessa Pappas într-o postare pe blog oficial al platformei.

Reclamele cu caracter politic nu sunt oricum permise pe aplicație, întrucât acestea nu se potrivesc ”atmosferii” aplicației.

Alexandra Irina Minea:
Leave a Comment

Acest website foloseste cookie-uri